Zmiana sposobu prezentacji danych i metodologii pomiaru Internetu
Twórcy badań Internetu - spółki PBI i Gemius SA - wprowadzają zmiany w prezentacji danych i modyfikują metodologię.
Jako pierwszy zostanie zmieniony sposób prezentacji wyników badania, które pojawią się w drugim kwartale br. Zmiany obejmują dodatkową publikację danych cookie dla poszczególnych witryn i serwisów internetowych, publikowanie wyników według dwóch porządków: właścicieli witryn i nazw domen, stworzenie reguł przyporządkowania serwisów do kategorii tematycznych oraz zasad wyodrębniania nowych. Zmiany obejmują ponadto prace nad poprawą reprezentatywności panelu poprzez przeprowadzenie precyzyjnego badania strukturalnego. Efektów prac nad wdrożeniem drugiego obszaru zmian należy oczekiwać w drugiej połowie 2009 roku. Właściciele uzgodnili również plan wzbogacenia badania o nowe narzędzia i sposoby pomiaru, jak streaming czy mobile.(KRZ, 04.03.2009)










