W 2008 roku wzrosły łączne wpływy z reklam największych dzienników
Cennikowe wpływy z reklam 10 najlepiej zarabiających dzienników były w 2008 roku o 5,36 proc. większe, niż w 2007 roku i wyniosły 2,7 mld zł - wynika z danych Expert Monitora (bez uwzględnienia rabatów i autopromocji).
Najwięcej, podobnie jak przed rokiem, zarobiła "Gazeta Wyborcza" (Agora SA), której wpływy to 1,01 mld zł (wzrost o 1,12 proc. w porównaniu z 2007 rokiem). Na drugim miejscu znalazły się dzienniki regionalne objęte tytułem ”Polska” (Polskapresse) z wynikiem 332,7 mln zł (na rynku od października 2007 roku). Trzecie miejsce obronił "Dziennik" (Axel Springer Polska) - 213,4 mln zł (wzrost o 26,81 proc.), a czwarte "Fakt" (Axel Springer Polska) - 190,3 mln zł (wzrost o 13,72 proc.). Na piąte miejsce z drugiego przed rokiem spadła "Rzeczpospolita" (Presspublica) - 186,7 mln zł (wzrost o 1,25 proc.). Na szóste miejsce z piątego spadł "Super Express" (Murator SA) - 105 mln zł (spadek o 0,2 proc.). Bezpłatne "Metro" (Agora SA) obroniło siódmą pozycję - 88,2 mln zł (wzrost o 33,56 proc.). Na ósmej pozycji, a zarazem po raz pierwszy w tym zestawieniu znalazło się "Echo Miasta" (Media4mat) z wynikiem 67,7 mln zł (wzrost o 71,91 proc.). Na dziewiąte miejsce, z dziesiątego przed rokiem, awansowała ”Gazeta Prawna” (Infor Pl SA) - 43,8 mln zł (spadek o 16,58 proc.). Zestawienie zamyka nieobecny w nim przed rokiem ”Dziennik Polski” (Wydawnictwo Jagiellonia SA) z wpływami 41,2 mln zł (spadek o 4,83 proc.).(MG, 26.01.2009)










