Tygodniki lokalne zadowolone z wpływów z kampanii ogólnopolskich
01.12.2008, 08:44
Tytuły objęte porozumieniem Tygodnik Lokalny w tym roku na reklamach zleconych przez klientów ogólnopolskich zarobią w sumie 1,7 mln złotych.
Stowarzyszenie Gazet Lokalnych szacuje, że w przyszłym roku wpływy te wzrosną do 3 mln zł. – Chcemy uzyskiwać z kampanii ogólnopolskich co roku o 50 procent więcej, niż rok wcześniej – mówi Marek Olejnik, dyrektor biura reklamy SGL. Wpływy na poziomie 3 mln zł Stowarzyszenie planowało już na 2008 rok. – Choć tego pułapu nie osiągnęliśmy, jesteśmy zadowoleni. Nasze zeszłoroczne zamiary nie zostały zrealizowane głównie ze względu na wymianę kadr. Teraz mamy już dwa biura reklamy – w Żninie i w Warszawie – mówi Olejnik. SGL od czterech lat zleca instytutowi MillwardBrown SMG/KRC badanie czytelnictwa płatnych tytułów wydawanych pod wspólnym brandem Tygodnik Lokalny. Do porozumienia należy 85 tytułów ukazujących się w 260 powiatach i należących do różnych wydawców prasy lokalnej. Z ostatniej fali badań realizowanej we wrześniu i październiku br. wynika, że przynajmniej raz w miesiącu gazetę z marką Tygodnik Lokalny w winiecie czyta 13,3 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat. W 2007 roku wskaźnik ten był na zbliżonym poziomie i wynosił 13,5 proc.(MIŚ, 01.12.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










