Dział: RADIO

Dodano: Październik 22, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eurozet kosztem Planety FM uruchamia stację Chilli Zet

W oparciu o ponadregionalną Planetę FM (dawna Radiostacja) Eurozet buduje sieć z muzyką jazzowo-chilloutową pod nazwą Chilli Zet. Marka Planeta nie zostanie zlikwidowana, ale jej zasięg techniczny będzie okrojony.

Aby stworzyć nową sieć, Eurozet zawarł porozumienie z Aliną Strześniewską, właścicielką Radia Jazz nadającego w Warszawie i Krakowie. Dzięki temu na częstotliwościach tej stacji oraz w 10 innych miastach, w których dotychczas nadawała ponadregionalna Planeta FM (w Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Wrocławiu i Zielonej Górze), zacznie emitować swój program radio Chilli Zet. Zarówno Katarzyna Brzezińska, rzeczniczka prasowa Eurozetu, jak i Alina Strześniewska zaprzeczają, by Radio Jazz zostało sprzedane Eurozetowi. Z naszych informacji wynika, że strony podpisały już umowę (być może jest to umowa warunkowa o sprzedaży rozgłośni). Sieć radia Chilli Zet uzupełniona zostanie katowickim jazzowym Radiem NRJ, należącym do Eurozetu. W efekcie Chilli Zet będzie dostępne w 13 miastach. Planeta FM ma nadawać na dotychczasowych częstotliwościach w ośmiu miastach. W Planety zostanie też przekształconych sześć lokalnych stacji Eurozetu, dotychczas nie należących do żadnej sieci: łódzkie Radio Pogoda Pogodne Przeboje, poznańskie Radio RMI FM, oraz Radia Wa-Ma z Olsztyna, Iławy, Mrągowa i Giżycka. W sumie sieć Planeta FM nadawać będzie w 14 miastach (dotychczas w 18). Wczoraj Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmiany nazw przez wymienione stacje. Na czele projektu Chilli Zet stoi Mateusz Kirstein, do końca września br. dyrektor programowy ponadregionalnej Planety FM. Planeta FM składa się obecnie z siedmiu stacji: ponadregionalnej (to ona zamieni się w Chilli Zet) i sześciu lokalnych (w Katowicach, Opolu, Bielsku-Białej, Kielcach, Koninie i Słupcy – one nie zmienią nazwy i formatu). Jako ogólnopolska sieć Planeta powstała w marcu br., kiedy nazwę zmieniła Radiostacja. Od tego czasu traci jednak słuchaczy. Obecnie jej udział w rynku ogólnopolskim wynosi 1,1 proc. (VII-IX 2008, Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC).

(KRZ, 22.10.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.