Wzrosła sprzedaż "Tygodnika Angora" i "Tygodnika Powszechnego"
22.08.2008, 10:41
W pierwszym półroczu br. wszystkie tygodniki opinii sprzedawały się gorzej niż w tym samym okresie rok temu. Podobna sytuacja miała miejsce wśród większości tygodników katolickich i tytułów z przedrukami. Lepszy wynik miały tylko "Tygodnik Angora" i "Tygodnik Powszechny" – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o rozpowszechnianiu płatnym razem.
Najlepiej w okresie od stycznia do czerwca br. wśród tygodników opinii sprzedawała się ”Polityka” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy), której średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 150 187 egz. (spadek o 7,19 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2007 roku). Na drugim miejscu znalazł się ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) z wynikiem 126 516 egz. (spadek o 5,16 proc.), a na trzecim ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – 110 881 egz. (spadek o 22,94 proc.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: ”Przekrój” (Edipresse Polska SA) – 70 710 egz. (spadek o 4,44 proc.) i ”Przegląd” (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) – 24 582 egz. (spadek o 12,8 proc.). Średnie rozpowszechnianie płatne razem publikującego przedruki z prasy polskiej i zagranicznej ”Tygodnika Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) w pierwszym półroczu br. kształtowało się na poziomie 293 308 egz. (wzrost o 2,28 proc.), a publikującego przedruki z prasy zagranicznej tygodnika ”Forum” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) – 18 542 egz. (spadek o 5,25 proc.). Spośród tygodników katolickich w pierwszym półroczu br. ”Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej ”Gość Niedzielny”) sprzedawał średnio 129 825 egz. (spadek o 2,03 proc.), ”Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) – 28 621 egz. (spadek o 4,23 proc.), ”Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) – 22 165 egz. (wzrost o 9,28 proc.).(AW, 22.08.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










