"Fakt", "Gazeta Prawna" i "Puls Biznesu" w ub.r. zarobiły mniej na reklamach
W rankingu dzienników ogólnopolskich, które w 2007 roku miały największe wpływy reklamowe, lepszy wynik niż rok wcześniej miały cztery tytuły, a słabszy – trzy.
Z danych cennikowych Expert Monitora (bez uwzględnienia rabatów i autopromocji) wynika, że w ub.r. najwięcej zarobiła ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – 998 mln zł (wzrost o 11,55 proc. w porównaniu z 2006 rokiem). Na drugim miejscu była ”Rzeczpospolita” (Presspublica) – 184,4 mln zł (wzrost o 14,55 proc.), a na trzecim ”Dziennik” (Axel Springer Polska) – 168,2 mln zł (ukazuje się od kwietnia 2006 roku). Kolejne pozycje zajęły: ”Fakt” (Axel Springer Polska) – 167,3 mln zł (spadek o 11,74 proc.),”Super Express” (od 17 grudnia ub.r. Murator SA, wcześniej Media Express) – 105,2 mln zł (wzrost o 23,93 proc.), ”Gazeta Prawna” (Grupa Wydawnicza Infor SA) – 52,4 mln zł (spadek o 6,88 proc.), ”Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) – 39,5 mln zł (spadek o 22,54 proc.) i ”Gazeta Giełdy Parkiet” (Presspublica) – 26,8 mln zł (wzrost o 23,06 proc.).(AW, 24.01.2008)










