Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 22, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Next" dołączył do liderów w segmencie miesięczników dla mężczyzn

W październiku 2007 roku dziewięć tytułów wśród miesięczników dla mężczyzn sprzedawało się lepiej niż w tym samym miesiącu 2006 roku, a osiem zanotowało stratę. W październiku ub.r. segment pism dla mężczyzn, notowanych w ZKDP, poszerzył się o tytuł komputerowy – "Next".

Spośród pism biznesowych w październiku ub.r. najwyższą sprzedaż ogółem zanotowała polska edycja miesięcznika ”Forbes” (Axel Springer Polska) – 41 688 egz. (wzrost o 17,57 proc. w porównaniu z październikiem 2006 roku). Za nim znalazł się ”Manager Magazin” (Manager Media) – 28 850 egz. (spadek o 0,76 proc.). Wśród miesięczników lifestylowych dla mężczyzn najlepiej sprzedawał się ”CKM” (Marquard Media Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 87 068 egz. (spadek o 21,95 proc.). Za nim były ”Playboy” (również Marquard Media Polska) – 83 913 egz. (wzrost o 58,52 proc.) i polska edycja ”Men’s Health” (Motor-Presse Polska) – 70 596 egz. (wzrost o 9,73 proc.). Sprzedaż ogółem shoppingowo-lifestylowego miesięcznika dla mężczyzn ”Logo” (Agora SA) w październiku wyniosła 68 666 egz. (wzrost o 2,59 proc.). W tym miesiącu debiutował też shoppingowy ”Smart – informator o nowościach rynkowych” (również Agora SA). Tytuł ten na razie nie jest badany przez ZKDP. W segmencie miesięczników komputerowych liderem był debiutujący 24 września ub.r. ”Next Magazyn Komputerowy” (Wydawnictwo Bauer) – 123 080 egz. Kolejne miejsca należały do miesięczników: ”PC Format” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 114 082 egz. (spadek o 15,96 proc.), ”Chip” (Burda Communications) – 69 075 egz. (wzrost o 43,63 proc.), ”PC World Komputer” (IDG Poland SA) – 53 889 egz. (spadek o 47,09 proc.) i ”Komputer Świat Ekspert” (Axel Springer Polska) – 36 947 egz. (spadek o 43,21 proc.). Segment miesięczników poświęconych grom komputerowym w październiku wyglądał następująco: ”CD Action” (Wydawnictwo Bauer) – 94 724 egz. (wzrost o 2,84 proc.), ”Click!” (Wydawnictwo Bauer) – 45 274 egz. (spadek o 6,94 proc.), ”Play!” (Axel Springer Polska) – 29 770 egz. (wzrost o 24,18 proc.), ”Komputer Świat Gry” (Axel Springer Polska) – 22 852 egz. (spadek o 28,22 proc.). W październiku 2007 roku w segmencie miesięczników motoryzacyjnych najlepiej sprzedawał się ”Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) – 51 388 egz. (wzrost o 6,53 proc.). Za nim były: ”Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych” (Wydawnictwo Bauer) – 48 373 egz. (wzrost o 11,24 proc.), ”Auto Świat Poradnik” (Axel Springer Polska) – 39 636 egz. (tytuł ukazuje się od stycznia ub.r.). i ”Świat Motocykli” (Agora SA) – 30 759 egz. (spadek o 15,36 proc.). Wszystkie dane ZKDP.

(AW, 22.01.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.