Apel KRRiT w sprawie reklamy Red Bulla
28.11.2007, 08:26
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji apeluje do nadawców i reklamodawców o unikanie wykorzystywania symboli religijnych w celach komercyjnych.
Apel sprowokowała kampania Red Bulla, w której wykorzystano biblijny przekaz o narodzinach Jezusa. 30-sekundowy spot pokazuje czterech króli. Czwarty, który przynosi w darze puszkę Red Bulla, mówi: ”Mario, Red Bull dodaje skrzydeł, skąd inaczej brałyby się niebiańskie zastępy”. KRRiT uznała, że nadawcy i reklamodawcy powinni unikać odniesień do elementów religijnych, tym bardziej że wiąże się to z realizacją zamierzeń komercyjnych obliczonych na zysk i wzrost popytu. To ”pozwoli uniknąć sytuacji mogących ranić uczucia religijne odbiorców” - napisano w komunikacie. Skargą na inną reklamę Red Bulla zajmowała się niedawno działająca przy Radzie Reklamy Komisja Etyki. W spocie para buddystów zawędrowała do Dalajlamy, ten zaś na prośbę o nauczenie wędrowców latania wręczył im puszkę Red Bulla. Skarżący twierdzili, że reklama zawiera treści dyskryminujące przekonania religijne. Komisja Etyki skargę oddaliła. ”Reklama nie odnosi się do konkretnej religii, mieszając symbolikę nawiązującą do religii Wschodu w żartobliwym spocie rysunkowym” - orzekła.(DOK, PAP, 28.11.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










