"Polityka" liderem sprzedaży wśród tygodników opinii w sierpniu br.
Wśród tygodników opinii w sierpniu br. trzy tytuły zanotowały wzrost średniej sprzedaży ogółem w odniesieniu do analogicznego miesiąca w ub.r. Gorzej sprzedawały się natomiast "Polityka" i "Przegląd" – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
W segmencie tygodników opinii najlepiej w sierpniu sprzedawała się ”Polityka” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy), której średnia sprzedaż ogółem wyniosła 186 287 egz. (spadek o 1,2 proc. w porównaniu z sierpniem 2006 roku). Na drugim miejscu znalazł się ”Wprost” (AWR ”Wprost”) z wynikiem 171 329 egz. (wzrost o 1,04 proc.), a na trzecim - ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) z 156 009 egz. (wzrost o 0,72 proc.). Na kolejnych pozycjach są: ”Przekrój” (Edipresse Polska SA) – 65 911 egz. (wzrost o 1,89 proc.) oraz ”Przegląd” (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) – 30 541 egz. (spadek o 4,57 proc.). W sierpniu 2007 roku lepiej o 2,04 proc. w porównaniu z tym miesiącem w ub.r. sprzedawał się publikujący przedruki z prasy polskiej ”Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 308 112 egz. Natomiast ”Forum” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) z przedrukami z prasy zagranicznej – ze sprzedażą 21 485 egz. zanotowało spadek o 9,69 proc. Wśród tygodników katolickich w sierpniu więcej niż rok temu sprzedawał tylko ”Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej ”Gość Niedzielny”) – 124 907 egz. (wzrost o 2,97 proc.). ”Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 28 648 egz. odnotował spadek o 5,42 proc., a ”Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) – 18 332 egz., sprzedał mniej o 5,84 proc. niż w sierpniu ub.r.(AW, 18.10.2007)










