Nowy dziennik Polskapresse na rynku tuż przed wyborami 21 października
Nowy dziennik Polskapresse tworzony na bazie tytułów regionalnych ukaże się przed 21 października. Według nieoficjalnych informacji projekt zakłada dodanie do dzienników grupy 16-stronicowego grzbietu z wiadomościami z kraju i ze świata.
Termin startu gazety przed wyborami parlamentarnymi potwierdził w TVN CNBC Biznes Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Grupy Wydawniczej Polskapresse. Według ”Gazety Prawnej” dla wydawnictwa jest już rezerwowany czas reklamowy w telewizjach – od 17 października co najmniej do końca roku. Z naszych ustaleń wynika, że planowana objętość gazety w poszczególnych regionach to co najmniej 64 strony. W przygotowywanych zerówkach na jedynkę trafiają przede wszystkim materiały ważne dla danego regionu. Następne 15 stron to wiadomości z kraju i ze świata -m.in. materiały tłumaczone z ”The Times”. Z dziennikiem tym Polskapresse ma umowę o współpracy i na pewno jego winieta zostanie użyta na pierwszej stronie gazety. Na razie w zerówkach pojawia się jako nadtytuł. Od 17. strony w gazecie planowane są informacje lokalne, ogłoszenia, sport. Zachowane zostaną dotychczasowe dodatki tematyczne dzienników, wszystkie wydania wzbogaci nowy – z reportażami. Projekt ogólnopolski opiera się na sześciu dziennikach Polskapresse (”Dziennik Bałtycki”, ”Głos Wielkopolski”, ”Dziennik Łódzki”, ”Słowo Polskie Gazeta Wrocławska”, ”Dziennik Zachodni”, ”Gazeta Krakowska”). Na Mazowsze przygotowywany jest grzbiet główny z dodatkiem lokalnym. Tajemnicą pozostaje, w jakiej formie i czy w ogóle dziennik ukaże się na obszarach Polski, gdzie Polskapresse nie ma swoich tytułów.(GK, 17.09.2007)










