Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 28, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennik Polskapresse użyje tytułu "The Times"

Brytyjski dziennik "The Times" (należy do Ruperta Murdocha) został partnerem ogólnopolskiego dziennika przygotowywanego przez Polskapresse. Umowa zakłada współpracę redakcyjną i korzystanie przez Polskapresse z marki brytyjskiego opiniotwórczego tytułu.

Redakcja polskiego dziennika, którego start zapowiadany jest na jesień, już współpracuje z redakcją ”The Times”. Dziennikarze Polskapresse współtworzyli m.in. reportaż dla dodatku ”The Times” o polskich pielgrzymach i ofiarach wypadku autokarowego we Francji. W polskim dzienniku mają się pojawiać tłumaczone materiały z ”The Times”. Według informacji zarządu Polskapresse współpracę z brytyjskim dziennikiem zainicjował sekretarz redakcji nowego projektu Wojciech Rogacin. Polskapresse nie ujawnia, w jakim zakresie będzie używać tytułu ”The Times”. Według naszych nieoficjalnych informacji od kilku tygodni jest on wykorzystywany w próbnych numerach nowego dziennika jako nadtytuł. Pod tym logo jako główny tytuł pojawia się - w zależności od regionu – tytuł dziennika regionalnego należącego do Polskapresse. W warszawskiej redakcji projektu numery zerowe ukazywały się z różnymi tytułami - m.in. ”Polska” i ”Kurier Warszawski” (na Mazowszu grupa nie ma dziennika). Kierownictwo Polskapresse podkreśla, że dotychczasowe tytuły gazet regionalnych wydawanych przez grupę zostaną zachowane. – Czytelnicy kupują dzienniki regionalne właśnie ze względu na ich lokalność, a to na pewno przeciwne wartości do tych, które oferuje taka marka jak ”The Times” – uważa Jakub Benke, prezes domu mediowego Starcom. – Gdyby ”Gazeta Wyborcza” albo ”Dziennik” wspierały się marką ”The Times”, byłoby to zrozumiałe. Ale gdyby ten tytuł miał się ukazywać z ”Gazetą Krakowską” lub ”Dziennikiem Bałtyckim”, brzmiałoby to trochę egzotycznie. Nie oznacza to jednak niepowodzenia dla Polskapresse, bo są różne pomysły na sukces, a to może być właśnie jedna z dróg – dodaje Benke. Z kolei medioznawca prof. Wiesław Godzic zauważa, że współpraca Polskapresse z ”The Times”, który należy do Ruperta Murdocha, to kolejny ruch australijskiego magnata medialnego na polskim rynku (jest on już obecny w Telewizji Puls). – Gdyby projekt już po ukazaniu przeżywał trudności finansowe, to prawdopodobne jest jego całkowite przejęcie przez właściciela ”The Times”. Wejście Murdocha w ogólnopolski dziennik byłoby niczym wjazd ogromnego czołgu finansowego, który podniósłby próg osiągnięcia rentowności projektu z trzech do 10-15 lat – uważa Godzic. Główni konkurenci nie komentują poczynań Polskapresse. Zarząd Polskapresse, informując wczoraj o zagranicznym partnerze pracowników oddziałów regionalnych grupy, przekonywał, że ”nasze gazety połączone w jeden wspólny projekt staną się głównym graczem na polskim rynku prasowym”.

(SK, 28.08.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.