Wydatki na reklamę wzrosły o 16 proc.
7,9 mld zł wyniosły wydatki na reklamę w mediach monitorowanych przez Expert Monitor w pierwszym półroczu br. To o 16,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2006 roku.
Najwięcej budżetów reklamowych trafiło do telewizji – 4,6 mld zł (wzrost o 23 proc.), wpływy reklamowe gazet wyniosły 1,2 mld zł (wzrost o 4,7 proc.), magazynów – 1,1 mld zł (wzrost o 5,9 proc.), radia – 0,8 mld zł (wzrost o 14,4 proc.), a kina – 0,1 mld zł (wzrost o 16,3 proc.). Największym reklamodawcą, podobnie jak rok temu, był Unilever Polska SA, który wydał na reklamę w mediach 290,5 mln zł (wzrost o 14 proc.). Nestlé Polska wydało 187,1 mln zł (wzrost o 25,8 proc.), Polkomtel SA – 183,7 mln zł (wzrost o 59 proc.), L’Oréal Polska – 150,4 mln zł (wzrost o 27 proc.), Polska Telefonia Cyfrowa - 143,9 mln zł (spadek o 8,2 proc.), Procter & Gamble Polska – 133 mln zł (spadek o 9,4 proc.), PTK Centertel – 127,1 mln zł (wzrost o 14,5 proc.), Danone – 119,8 mln zł (wzrost o 23,3 proc.), Grupa Żywiec SA – 88,7 mln zł (spadek o 2,7 proc.) i Henkel Polska – 86,3 mln zł (wzrost o 4,8 proc.).(KRZ, 24.07.2007)










