Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 21, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN Fabuła chce konkurować z TVP Seriale (opinie)

TVN Fabuła nadaje od 16 kwietnia 2015

W nowo uruchomionym kanale filmowym Grupa TVN chce wykorzystywać kupione filmy i seriale, podobnie jak telewizja publiczna robi to na TVP Seriale. Do sukcesu TVN Fabuła konieczna jest jednak szeroka dystrybucja, a nie wiadomo, czy stację włączy do swojej oferty Cyfrowy Polsat.

TVN Fabuła nadaje od czwartku 16 kwietnia br. W zwykłe dni tygodnia w ciągu dnia dominują w nim seriale – wyprodukowane dla TVN (m.in. ”Na Wspólnej”, ”Klub Szalonych Dziewic”) i zagraniczne (m.in. ”Kobra: oddział specjalny”, ”Ostry dyżur”, ”Dwóch i pół”). Wieczorem widzowie mogą oglądać filmy fabularne (jeszcze w kwietniu pokazane zostaną m.in. ”Pół żartem, pół serio”, „Gniew oceanu”, ”Bezsenność”). Część tytułów pokazywanych o godz. 21 powtarzana jest następnego dnia po południu. Na weekendy przewidziano maratony serialowe.
Kanał TVN Fabuła kierowany jest do widzów w wieku 25-40 lat, mieszkańców miast, posiadających wyższe wykształcenie.
– Myślę, że będą chcieli konkurować z TVP Seriale – formułą, która dobrze się sprawdziła na rynku – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA. Sam jednak konkurencji ze strony nowego gracza się nie obawia. – Mamy inny repertuar – zaznacza. Ramówka TVP Seriale opiera się na bibliotece publicznej telewizji. To kanał najchętniej oglądany spośród stacji tematycznych. W marcu br. uzyskał 1,29 proc. udziału w rynku (dane: Nielsen Audience Measurement).
– Pomysł, by uruchomić kanał, w którym można wykorzystywać już zakupione dla Grupy TVN filmy i seriale, jest bardzo dobry. Tylko jak to się będzie miało do oferty TVN Siedem? – zastanawia się Piotr Radziszewski, dyrektor TVP 1.
– Oferta TVN Fabuła jest uzupełnieniem programowym TVN i TVN Siedem w zakresie filmów i seriali. Mamy nadzieję, że jeżeli kinomani i wielbiciele seriali w danej chwili nie znajdują interesującej ich pozycji na naszej starszej antenie, to wtedy uznają tę nową ofertę za atrakcyjną – tłumaczy Maciej Świerzawski, szef TVN Fabuła.
Obecnie na rynku jest ponad 30 kanałów filmowo-serialowych. Miesiąc temu dołączył  do nich Paramount Channel HD (zajął miejsce Viacom Blink) z portfolio Viacom International Media Networks. – Trzeba umieć się wyróżnić, a zaraz potem zapełnić ramówkę odpowiednimi propozycjami programowymi – zwraca uwagę Daniel Reszka, wiceprezes ds. marketingu i produktu w Viacomie. – Wiedząc, jak bardzo nasycony i rozdrobniony jest polski rynek, w przypadku Paramount Channel postanowiliśmy wpisać się w segment tzw. destination channels i postawić wyłącznie na kino hollywoodzkie. TVN Fabuła to kanał sprofilowany dużo szerzej – dodaje Reszka.
O powodzeniu TVN Fabuła zdecyduje jego dystrybucja. Od dnia startu kanał oglądać można w NC+ oraz w sieciach kablowych (m.in. UPC Polska i Toya). – Pod znakiem zapytania stoi, co zrobi z tym kanałem Cyfrowy Polsat, bo to jednak konkurencja – mówi Bogusław Kisielewski. Telewizja Polsat ma podobny kanał – Polsat Film. Na razie operator nie informuje, czy wprowadzi nowy kanał TVN do swojej oferty.

(KOZ, 21.04.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.