TVP ma problemy  |  Kolporter przejął punkty i dominuje na rynku  |  Odejście z Dentsu Polska  |  REM o artykule Renaty Kim  |  Ilu pracowników zatrudniła TVP?  |  Związek zawodowy w Bauer Media obecny w Grupie RMF  |  Wyniki "Tańca z gwiazdami"  |  Opłata audiowizualna od podmiotów VoD  |  Polsat liderem  |  Szef Teatru Polskiego Radia  |  Kanał Red Top TV ma zostać połączony  |  Przejście z Radia Eska do Radia Łódź  |  RIOTS reprezentuje  |  Stołeczne Biuro Turystyki chce promować  |  Nowy klient Havas PR Warsaw  |  Microsoft i OpenAI oskarżone przez osiem amerykańskich gazet  |  Dziennikarze RAI strajkują przeciw polityce kadrowej i cenzurze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TVP ma problemy  |  Kolporter przejął punkty i dominuje na rynku  |  Odejście z Dentsu Polska  |  REM o artykule Renaty Kim  |  Ilu pracowników zatrudniła TVP?  |  Związek zawodowy w Bauer Media obecny w Grupie RMF  |  Wyniki "Tańca z gwiazdami"  |  Opłata audiowizualna od podmiotów VoD  |  Polsat liderem  |  Szef Teatru Polskiego Radia  |  Kanał Red Top TV ma zostać połączony  |  Przejście z Radia Eska do Radia Łódź  |  RIOTS reprezentuje  |  Stołeczne Biuro Turystyki chce promować  |  Nowy klient Havas PR Warsaw  |  Microsoft i OpenAI oskarżone przez osiem amerykańskich gazet  |  Dziennikarze RAI strajkują przeciw polityce kadrowej i cenzurze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TVP ma problemy  |  Kolporter przejął punkty i dominuje na rynku  |  Odejście z Dentsu Polska  |  REM o artykule Renaty Kim  |  Ilu pracowników zatrudniła TVP?  |  Związek zawodowy w Bauer Media obecny w Grupie RMF  |  Wyniki "Tańca z gwiazdami"  |  Opłata audiowizualna od podmiotów VoD  |  Polsat liderem  |  Szef Teatru Polskiego Radia  |  Kanał Red Top TV ma zostać połączony  |  Przejście z Radia Eska do Radia Łódź  |  RIOTS reprezentuje  |  Stołeczne Biuro Turystyki chce promować  |  Nowy klient Havas PR Warsaw  |  Microsoft i OpenAI oskarżone przez osiem amerykańskich gazet  |  Dziennikarze RAI strajkują przeciw polityce kadrowej i cenzurze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 05, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sprzedaż tygodników opinii w 2013 roku tydzień po tygodniu (interaktywna grafika)

Przeanalizowaliśmy ubiegłoroczną sprzedaż poszczególnych wydań pięciu największych tygodników opinii. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że najlepszy wynik osiągnął numer tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) z 18 marca z papieżem Franciszkiem na okładce. Część nakładu tego wydania była sprzedawana z filmem na DVD pt. „Skyfall”.

Według danych ZKDP sprzedaż ogółem "Newsweeka" z 18 marca (tytuł okładkowy: "Nowa twarz starego Kościoła") wyniosła 188 074 egz. W zestawieniu sporządzonym na podstawie rekordów sprzedaży drugie miejsce przypada także "Newsweekowi" - jego wydanie świąteczne z 16 grudnia ub.r. sprzedało się w 184 728 egz. Ten numer również wspomagała płyta DVD (film pt. „Elizjum”). Trzecie miejsce należy do świątecznej "Polityki" (Polityka). Jej wydanie z 18 grudnia osiągnęło wynik 170 498 egz.
Kolejne wydania tygodników z najwyższą sprzedażą to: „Polityka” z 24 kwietnia (okładka: „Nowe polskie klasy i kasty" - 152 697 egz. i „Newsweek Polska” z 12 sierpnia (na okładce był Maciej Stuhr i tytuł „Mam tego dość”) - 147 558 egz.
W sumie jednak średnią sprzedaż ogółem za cały ub.r. wyższą miała "Polityka" - 127 516 egz. (wzrost o 5,3 proc. wobec roku 2012). Średnia „Newsweeka" to 126 168 egz.
W przypadku tygodnika „W Sieci” (Fratria) w ub.r. najlepiej sprzedał się numer z 7 stycznia z Lechem Wałęsą na okładce i tytułem "W lustrze prawdy". Jego sprzedaż wyniosła 125 434 egz. Średnia sprzedaż ogółem „W Sieci” w 2013 roku wyniosła 94 393 egz.
W przypadku „Tygodnika do Rzeczy” (Orle Pióro) najwyższą sprzedaż miało wydanie z 4 lutego z Krystyną Pawłowicz i Jarosławem Gowinem na okładce - 125 943 egz. Był to drugi numer tego pisma od chwili jego debiutu. Średnia sprzedaż ogółem "Tygodnika do Rzeczy" w 2013 roku wyniosła 86 614 egz.
W przypadku „Wprost” (AWR Wprost) najlepiej sprzedały się wydania z mocnymi tematami okładkowymi: numer z 18 marca ub.r. z tytułem "Oskarżony arcybiskup Głódź" - 86 742 egz., wydanie z 3 czerwca pt. „Fibak i dziewczyny” - 85 779 egz. (ten numer dostępny był również z filmem DVD pt. „Szczęśliwy powrót”) i wydanie z 22 kwietnia z ministrem Sławomirem Nowakiem na okładce i tekstem „Układy ministra Nowaka” - 78 897 egz. (część nakładu z filmem pt. „Głowa w chmurach”). Średnia sprzedaż "Wprost" w ub.r. wyniosła 61 981 egz. (spadek o 16,5 proc.).
Poniżej na interaktywnej osi czasu prezentujemy najlepiej sprzedające się wydania poszczególnych tygodników opinii w kolejnych miesiącach 2013 roku. Można na niej sprawdzić, który numer „Polityki”, „Newsweek Polska”, „W Sieci”, „Tygodnika do Rzeczy” czy „Wprost” sprzedał się najlepiej w danym miesiącu. W infografice wykorzystano dane ZKDP o sprzedaży ogółem. 

(JS, 05.03.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.