Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grzegorz Hajdarowicz oddał Ruchowi akcje e-Kiosku za Nexto.pl

Presspublica, która należy do grupy Grzegorza Hajdarowicza Gremi Media, zbyła na rzecz Ruchu SA ponad 28 proc. akcji w spółce e-Kiosk SA. W zamian przejęła od Ruchu wszystkie udziały w internetowym sklepie Nexto.pl.

Po transakcji Presspublica będzia miała 50,01 proc. akcji spółki e-Kiosk SA, a Ruch - 28,14 proc.. Reszta należy do drobnych akcjonariuszy (spóła jest notowana na rynku NewConnect). Według wyceny giełdowej wartość transakcji (była ona bezgotówkowa) to ok. 4 mln zł. W jej wyniku Presspublica stanie się właścicielem Nexto.pl - sklepu z e-bookami i audiobookami oraz e-prasą.
Przychody e-Kiosku w 2013 r. wyniosły 18,1 mln zł, a wynik netto 668 tys. zł. W pierwszum półroczu br. spółka miała 8,4 mln zł przychodów i 256 tys. zł zysku netto. Spółka zajmuje się sprzedażą elektronicznych wydań prasy i książek (poprzez platformę e-Kiosk.pl).
Tak transakcję komentuje w dzisiejszej "Rzeczpospolitej" Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu:
"Znamy się na sprzedaży prasy papierowej, ale mieliśmy zbyt słabe kompetencje, które pozwalałyby nam dobrze sprzedawać prasę elektroniczną. Zainwestowaliśmy w e-Kiosk, by pozyskać te kompetencje i akcje w spółce, która na polskim rynku jest najlepsza, jeśli chodzi o prasę elektroniczną, i wspólnie budować ten rynek. Dzięki współpracy z e-Kioskiem nasza oferta dla wydawców będzie bardziej komplementarna, np. klient, który kupował dotychczas na portalu prenumerata.ruch.com.pl, będzie wciąż mógł tam wybrać prasę papierową, ale także ciekawą i szeroką ofertę prenumeraty elektronicznej dostarczanej przez e-Kiosk."
Z kolei prezes e-Kiosku Dariusz Bąk powiedział dziennikowi:
"Transakcja jest decyzją głównego akcjonariusza spółki – Presspubliki. Dla mnie ważne jest, że teraz jednym z istotnych akcjonariuszy e-Kiosku jest wiodąca firma z branży dystrybucji prasy. Dla e-Kiosku otwiera to perspektywy związane z możliwością podejmowania nowego rodzaju działań promujących czytelnictwo prasy elektronicznej."

(GK, 03.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.