Bankier.pl został gruntownie przebudowany
Tak wczoraj wyglądała główna strona Bankier.pl
Bankier.pl (Grupa Allegro) od wczoraj wygląda inaczej. Zmienił nie tylko logo, szatę graficzną i strukturę, ale też architekturę bazy danych. Technologicznie został zbudowany prawie od podstaw. Prace trwały kilkanaście miesięcy.
Wydawca zapewnia, że Bankier.pl przeszedł największą zmianę w swojej historii. Od kilku lat serwis należący do czołówki polskich mediów internetowych o tematyce finansowej na tle konkurencji wyglądał na przestarzały. Wiele jego funkcjonalności nie było już rozbudowywanych.
Przebudowano całą nawigację portalu. Podzielono go na trzy główne sekcje: Rynki, Biznes, Twoje Finanse. Na stronie głównej wyróżniono sekcje tematyczne, narzędzia i forum Bankier.pl. Wprowadzono głębsze powiązania kontekstowe między tym, co czyta użytkownik, a co jest mu proponowane na kolejnych podstronach serwisu.
Nie wszystkie funkcjonalności udało się administratorom przepiąć jednego dnia - wczoraj użytkownicy stracili dostęp np. do swoich wirtualnych portfeli inwestycyjnych, jakie prowadzili na Bankier.pl.
Zmiany dotyczą też strony technologicznej serwisu (za jej opracowanie i wdrożenie odpowiada dział IT). W przyszłości jego rozbudowa ma być łatwiejsza, a utrzymanie tańsze. Zmiany wprowadzano też z myślą o wprowadzaniu funkcjonalności dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
Szatę graficzną (nawiązuje m.in. kolorystycznie do poprzedniego layoutu), logotyp i system identyfikacji wizualnej stworzyła dla Bankier.pl agencja Veneo, w prace zaangażowana była też agencja Internet Designers.
Serwisy Grupy Bankier.pl w kategorii Biznes, Finanse i Prawo badania Megapanel PBI/Gemius w marcu br. zajęły piąte miejsce - 2,4 mln użytkowników i 39,3 mln odsłon.
(GK, RUT, 12.06.2014)