Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09/2014

Technotriki

Podpowiadamy, jak zabezpieczać tajemnice dziennikarskie w e-mailach, komputerach i rozmowach telefonicznych, by nie szarpać się potem z ABW o laptop.

Interwencja Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w redakcji „Wprost” skończyła się kompromitacją służb, które nie tylko nie potrafią chronić członków rządu przed tajnymi podsłuchami, lecz nawet nie wiedzą, jak skopiować dane z komputerów firmy Apple. Gdyby nieudolne służby trafiły na profesjonalne zachowania dziennikarzy, to wyszłyby z niczym z redakcji, nie dlatego że ci byli silniejsi fizycznie, ale i lepiej obeznani z chronieniem danych. 

Beata Biel, laureatka Grand Press i była dziennikarka śledcza, twierdzi, że w przeciwieństwie do polskich dziennikarzy dla ich kolegów z Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych higiena pracy z wrażliwymi danymi jest oczywistością. Jednak nie tylko tam. Adepci dziennikarstwa w Słowenii i Rumunii uczeni są bezpiecznych sposobów korzystania ze stron internetowych, sieciowych komunikatorów, poczty elektronicznej i szyfrowanych dysków komputerowych.

Biel zaznacza, że szczególnie zaskoczył ją przykład Słoweńców: – Jesteśmy na podobnym poziomie technologicznym, ale u nich świadomość konieczności zabezpieczeń jest ogromna, wręcz zawstydzająca dla Polaków. Kiedy współpracowałam z tamtejszymi dziennikarzami nad książką o handlu bronią w byłej Jugosławii, wszystko musieliśmy szyfrować: pliki, e-maile. Pamiętam ich zaskoczenie, gdy dowiedzieli się, że do 2008 roku z tego nie korzystałam – wspomina.

Iga Kołacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.