Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05/2010

Czego pragną kobiety

Zaczęło się na Wyspach Brytyjskich kilka lat temu, gdy niektóre agencje public relations zdecydowały, że ekskluzywne marki będą promować wyłącznie wśród kobiet. – Intuicyjnie wiadomo było, że marketing skierowany do kobiet ma potencjał. Nikt jednak wtedy nie podejrzewał, że stanie się zupełnie nowym typem komunikacji z klientami, rządzącym się specyficznymi zasadami – mówi dr Ewa Lisowska, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, jedna z założycielek Międzynarodowego Forum Kobiet i redaktor czasopisma „Kobieta i Biznes”.
Tymczasem z danych międzynarodowej firmy doradczej Boston Consulting Group wynika, że jest to sektor wart w tej chwili 20 mld dol. rocznie, a według prognoz w 2014 roku przekroczy 28 mld dol. Nie objęły Polski badania przeprowadzone w 2008 roku wśród kilkunastu tysięcy kobiet z 40 krajów. Jednak przykłady z Zachodu sprawiają, że również u nas branża zastanawia się, czy nie warto postawić na specjalizację w marketingu kobiecym. Nie milkną także dyskusje, jak tworzyć efektywne kampanie dla tej grupy odbiorców i czy ukierunkowanie tylko na jeden target może się stać źródłem utrzymania.
Doświadczenia brytyjskie są przekonujące. Jedną z pierwszych agencji stargetowanych na klientelę żeńską była londyńska Reach Woman (dziś część Reach Group Consulting), powstała jeszcze w 2000 roku i oferująca dotarcie z przekazem do kobiet między 18. a 35. rokiem życia. Dziś według „Marketing Week Magazine” do najbardziej aktywnych należą m.in. Push PR (powstała w 2002 roku) i Blow PR (2003), skupiające się na promowaniu głównie ekskluzywnej odzieży, oraz AmaZing PR (2005) – początkujących gwiazd i marek lifestylowych. Marketingiem kobiecym zajmują się też Pretty Little Heads i Womenkind (2007). Rynek amerykański nie pozostaje w tyle. Zarówno w niezależnych, jak i w sieciowych agencjach reklamowych zaczęto tworzyć wyspecjalizowane sekcje: nowojorska Quiller & Blake Advertising uruchomiła strukturę F.E.M. (Female Engineered Marketing), także nowojorska Omnicom Group – G23, a chicagowska Hoffman York – Kaleidoscope Group.

Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.