Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2003

Kreowanie rynku

Ten rynek się ruszy - uważają wydawcy prasy męskiej.

Cztery polskie magazyny dla mężczyzn w ostatnim kwartale ub.r. osiągnęły sprzedaż blisko 850 tys. egz. W tym samym okresie w Niemczech jeden tylko miesięcznik - "Maxim" rozszedł się w 820 tys. egz. Nawet biorąc pod uwagę fakt, że rynek niemiecki jest dwa razy większy od polskiego, dysproporcja jest widoczna gołym okiem.

W Polsce rynek magazynów dla mężczyzn ostatnio się kurczy - tak wynika z danych ZKDP. Sprzedaż spada od wielu miesięcy. Jeszcze na początku 2001 roku "CKM" kupowało co miesiąc 123,3 tys. osób, a w ostatnim kwartale ub.r. - już tylko 95,5 tys. Polska edycja "Playboya" zanotowała w tym czasie spadek ze 117,2 tys. do 87 tys. egz., a miesięcznik "Forma" - z 59,9 tys. do 45,5 tys. Na równi pochyłej jest też "Maxim", bo kupuje go 55,7 tys. osób, a podczas startu pisma (w maju 2001 roku) sprzedawanych było 79,4 tys. egz. - Z taką sprzedażą da się żyć, byle tylko reklamodawcy byli - mówi Jan Dybczyński, dyrektor generalny i wiceprezes Hachette Filipacchi Polska (wydawca "Maxima"). Dla ekskluzywnych magazynów, do których chcą być zaliczane pisma dla mężczyzn, ważniejsze z ekonomicznego punktu widzenia są wpływy ze sprzedaży reklam niż ze sprzedaży egzemplarzowej. Tymczasem na rynku reklamowym jest: - Mizeria - mówi Krzysztof Komar, redaktor naczelny miesięcznika "Forma".

Spadki w sprzedaży pism i ich powierzchni reklamowej wydawcy tłumaczą najchętniej ogólnymi tendencjami na rynku magazynów i stagnacją gospodarczą w Polsce. W kreśleniu planów na przyszłość są jednak ostrożni. Przyczyn, dla których przez co najmniej kilka lat pozostaniemy w cieniu rynku niemieckiego, jest co najmniej kilka.

Tomasz Jastrzębowski, Romana Zygmunt

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.