Jet Line

PROŚRODOWISKOWE DZIAŁANIA W OUTDORZE
Dla klientów i dla środowiska: Jet Line przygotował kalkulatory śladu węglowego kampanii reklamowych na swoich nośnikach – narzędzie gromadzenia wiedzy oraz budowania świadomości i odpowiedzialności w biznesie
Wdrożenie kalkulatorów kampanii na należących do Jet Line billboardach Motorway 12 x 4 m i cyfrowych ekranach MORE to wyraz przekonania, że odpowiedzialna komunikacja reklamowa zaczyna się od świadomości, wiedzy i transparentności.
To właściwie nie jest projekt. To droga. To punkt na mapie takiej filozofii pracy i współpracy, działania i współdziałania, w której pytania są zadawane z ciekawością, powstaje miejsce na szczerą otwartość na zmiany i gotowość do wyjścia poza ramy. Kalkulatory wnoszą możliwość zdobycia wiedzy, ale to ludzie, jak z każdym narzędziem, coś z tą wiedzą zrobią lub nie.
Liczenie śladu węglowego tylko po to, aby dostać suchą informację, w gruncie rzeczy nie ma znaczenia ani niczego nie zmienia. Zmieni – jeśli my zmienimy.
Inicjatorem kalkulatorów jest Jet Line, a same liczniki zostały przygotowane przez Envirly w ścisłej współpracy z Jet Line na podstawie analizy wewnętrznych procesów firmy, na bazie wskaźników i faktorów przyjętych przez instytucje krajowe i międzynarodowe.
Kalkulatory zostały przygotowane na przełomie 2024 i 2025 roku. Są narzędziem otwartym dla każdej firmy lub instytucji, dla której realizowane są kampanie outdoorowe na billboardach i ekranach Jet Line. Narzędzia powstały w podejściu typu „gate to grave” i obejmują cykl życia kampanii z perspektywy jej realizacji w Jet Line: od wyprodukowania przez firmę nośników, przez instalację, eksploatację i transport, po monitoring i recykling. Wynik dostarcza informację o środowiskowym wpływie realizowanych we współpracy z Jet Line kampanii, co z kolei umożliwia podejmowanie decyzji i inicjowanie prośrodowiskowych działań kompensacyjnych.
Jeśli zatem mówiąc o kalkulatorze jako narzędziu, przyjmujemy, że jest to jeden z wielu etapów na drodze, to dobrze jest go widzieć w szerszym kontekście.
Na przykład w Jet Line decyzja o przygotowaniu kalkulatorów śladu węglowego kampanii OOH i DOOH była efektem liczenia własnego śladu węglowego firmy. Jet Line mierzy go od 2022 roku, korzystając z kalkulatora Fundacji Climate & Strategy. Ostatni raport emisyjności dotyczy roku 2023 i pokazuje, że emisja firmy w zakresach 1. i 2. zmniejszyła się znacznie wobec 2022 roku, bo aż o 30 proc. Było to związane przede wszystkim z wymianą wszystkich lamp oświetlających powierzchnie Motorway na energooszczędne LED. Warto też wspomnieć, że obecnie ponad 80 proc. billboardów w sieci Motorway 12 x 4 m jest zasilane energią pochodzącą z OZE. Powstanie kalkulatorów kampanii było zatem konsekwencją wcześniejszych decyzji i realnej zmiany: dla środowiska i dla firmy.
Narzędzie zostało przygotowane z myślą o klientach w dwóch wymiarach. Po pierwsze, aby pomóc im w realizacji potrzeb związanych z regulacjami i raportowaniem niefinansowym. Po drugie i ważniejsze, aby ich wesprzeć w działaniu na rzecz mierzenia emisji kampanii komunikacyjnych, zdobywaniu wiedzy o ich wpływie na środowisko i pracy nad strategiami redukującymi i kompensującymi własny ślad.
EFEKT
O 30 PROC. zmniejszył się ślad węglowy Jet Line za 2023 rok w porównaniu z 2022 rokiem (w zakresach 1. i 2.)

KONTAKT
Agnieszka Maszewska
dyrektorka marketingu i komunikacji
tel. 605 651 463
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
