Wydanie: PRESS 11/2013

O czym pamiętać, robiąc wydanie na iPada

10 praktycznych wskazówek

Mario Garcia, słynny projektant gazet, dziś już nie ma wątpliwości. – Gdybym był wydawcą i miał wybierać między drukiem a platformą mobilną, wybrałbym to drugie – mówił w marcu br. w Warszawie podczas konferencji „Power to Designers”. – Gazety straciły możliwość dawania newsów, ludzie czytają je w swoich smartfonach i tam powinny się znaleźć ze swoimi aplikacjami gazety – argumentował Garcia.

Nie jesteśmy aż takimi pesymistami, ale zebraliśmy kilka pomysłów, które deweloper budujący aplikację tytułu prasowego do App Store powinien rozważyć w swoim projekcie. Wyciągnęliśmy je od fachowców i dziennikarzy czytających prasę na iPadzie. Dzielili się nimi niechętnie. – Podglądane innowacje w aplikacjach na iPada przekazuję mojemu wydawcy, takie mam wewnętrzne ustalenia – usłyszeliśmy od dziennikarza zajmującego się mediami w dużym tytule prasowym. Bo nawet wiedza o tym, co można ściągnąć od innego wydawcy, jest dziś na wagę złota.

W zbieraniu pomysłów najbardziej pomogli:

 

Piotr Stasiak – rozwija wydania cyfrowe „Newsweek Polska” i polskiej edycji „Forbesa”, Łukasz Kawęcki – dyrektor zarządzający Optizen Labs, Lesław Dietrich – prezes spółki Programac, Jakub Halcewicz-Pleskaczewski – wydawca magazynu na iPada „W Punkt”.

 

Grzegorz Kopacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.