Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 25, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UJ zbadał, jak licealiści odbierają reklamy online

W toplayerach logo reklamodawcy powinno być na początku reklamy, w interstitialach zaś - na końcu. Tak skomponowane reklamy budzą mniejszy opór wewnętrzny u internautów licealistów – wynika z badania Uniwersytetu Jagiellońskiego.

”Reklama w Internecie – ocena reklamy i produktu w kontekście mechanizmu reaktancji” – takie badanie skuteczności reklam na stronach WWW przeprowadził Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Grupa reprezentatywna liczyła 100 osób w wieku licealnym (stanowią 1/3 internautów w Polsce). Poproszono ich o ocenę zawartości strony Supersklep.pl. Badano: wielkość reklam oraz miejsce ekspozycji logo i krzyżyków do zamknięcia reklamy. Joanna Carawaj, media planner domu mediowego PRO Media House, który współpracował przy organizacji badania, opowiada: - Okazało się, że najbardziej skuteczną formą reklamy jest toplayer, w którym logo umieszczone jest na początku reklamy, a krzyżyk jest niewidoczny dla odbiorcy. W przypadku dłuższych i większych reklam, na przykład interstitiali, czyli reklam zajmujących całą stronę, lepiej jest umieszczać logo na końcu prezentacji. Przestrzeganie tych dwóch reguł daje poczucie kontroli i nie budzi oporu poznawczego, zwanego w literaturze fachowej właśnie reaktancją. Z raportu IAB za 2006 rok wynika, że Polacy spędzają w Internecie miesięcznie 28 godzin i 23 minuty. W ostatnim roku dynamika wydatków na reklamę online wyniosła 59,3 proc., a wartość rynku oszacowano na 215 mln zł netto.

(DOK, 25.06.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.