Polacy nagrodzeni w Cannes: dwa Brązowe Lwy dla Arc Warsaw
21.06.2007, 08:20
Agencja Arc Warsaw (Leo Burnett Group) zdobyła Brązowe Lwy w kategoriach Cyber Young Creatives i Cyber Lions podczas 54. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes.
W kategorii Cyber Young Creatives startowało 25 zespołów. Każdy przez 12 godzin miał przygotować kampanię dla organizacji Right to Play. Chodziło o wymyślenie internetowego baneru promującego zbiórkę pieniędzy na rzecz promowania sportu wśród dzieci w Afryce. Zespół kreatywny Arc Warsaw (Adam Smereczyński i Konrad Grzegorzewski) wymyślił wirtualnego chłopca, który bawi się piłką. - Chodziło o to, aby pokazać, że chłopiec, mając piłkę, może być beztroskim dzieckiem, bez niej - już nie. Kiedy ją wypuszcza z rąk, zastyga z podniesionymi rękoma, jak gdyby ktoś celował do niego z karabinu - mówi Rafał Górski, juror Cyber Lions Cannes Lions 2007 i dyrektor kreatywny Arc Warsaw. Hasło brzmiało: ”No ball, no fun”. Arc Warsaw (w składzie: Rafał Górski, Adam Smereczyński- web designer i Konrad Grzegorzewski - junior webdesigner) zdobyła również Brązowego Lwa w kategorii Cyber Lions za kampanię ”Before you enter (wear condoms)” dla Krajowego Centrum ds. AIDS. Przeprowadzono ją w wyszukiwarce Netsprint.pl. - Po wpisaniu w wyszukiwarce jednego ze słów kluczowych: ”sex”, ”anal”, ”oral”, ”porno” i ”fuck”, w wynikach wyszukiwania pojawiały się one na tle prezerwatyw. Jednocześnie obok listy wyników umieszczono baner prezentujący większą prezerwatywę i logo Krajowego Centrum do spraw AIDS oraz hasło ”Zanim wejdziesz” – opowiada Górski. To pierwsze nagrody dla Polaków podczas tegorocznej edycji Cannes Lions. Wczoraj Polacy nie zdobyli nagrody w kategorii Press Lions, chociaż Saatchi & Saatchi Poland znalazła się na krótkiej liście. Grand Prix w tej kategorii przypadło agencji Saatchi & Saatchi New York za trzy kampanie dla Procter & Gamble: ”Soy Sauce”, ”Mayo” i ”Ketchup”. W kategorii Cyber Young Creatives Cannes Lions 2007 Złotego Lwa zdobył zespół z Brazylii, a Srebrnego Lwa – drużyna z Japonii. Grand Prix w kategorii Cyber Lions zdobyły agencje: FarFar Stockholm (za kampanię dla Diesel ”Heidies 15 MB of fame”), R/GA New York (za kampanię dla Nike ”Nike+”) i Ogilvy & Mather Toronto (za kampanię dla Unilever Canada ”Evolution”).(DOK, MŁ, 21.06.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










