Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 20, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Skargi na reklamę wizerunkową Plusa

Do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęły skargi na telewizyjną reklamę wizerunkową sieci komórkowej Plus (Polkomtel SA). Główny zarzut jest taki: nie wolno wykorzystywać uczuć do celów komercyjnych.

Film opowiada historię, w której ojciec bezskutecznie próbuje dodzwonić się do zapracowanego syna. W pewnym momencie spot sugeruje, że ojciec umarł w szpitalu, zanim syn zdążył z nim porozmawiać. Historia kończy się jednak szczęśliwie, spot wieńczy hasło: ”Oby nigdy nie zabrakło Ci czasu, by okazać uczucia. Plus – razem lepiej”. Tomaszowi Urbanowi, dyrektorowi kreatywnemu agencji reklamowej Opus B, film się podoba, ale uważa, że Polkomtel wyszedł poza konwencję reklamy. – Reklama nie jest miejscem na komunikowanie działań prospołecznych, można to zrobić poprzez działania PR czy działalność charytatywną. Polkomtel przekroczył granice smaku – mówi. Nie zgadza się z nim Elżbieta Sadowska, rzeczniczka prasowa sieci Plus, która jest zaskoczona skargami pod adresem reklamy. – Zarzuty wobec niej upraszczają sprawę. Film nie reklamuje żadnego produktu ani usługi, zwraca uwagę na potrzebę bycia blisko siebie – mówi. Podobnego zdania jest Dariusz Zatorski, dyrektor kreatywny agencji reklamowej JWT w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. – Ta reklama niczego nie sprzedaje, chcieliśmy powiedzieć ludziom coś ważnego. Dziwią mnie protesty, które wynikają z niezrozumienia głównego przekazu. Pracując przy tej kampanii, miałem wrażenie, że robię coś naprawdę dobrego – podkreśla. Uchwała komisji w sprawie reklamy będzie gotowa prawdopodobnie w lipcu.

(TW, 20.06.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.