Skargi na reklamę wizerunkową Plusa
20.06.2007, 08:17
Do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęły skargi na telewizyjną reklamę wizerunkową sieci komórkowej Plus (Polkomtel SA). Główny zarzut jest taki: nie wolno wykorzystywać uczuć do celów komercyjnych.
Film opowiada historię, w której ojciec bezskutecznie próbuje dodzwonić się do zapracowanego syna. W pewnym momencie spot sugeruje, że ojciec umarł w szpitalu, zanim syn zdążył z nim porozmawiać. Historia kończy się jednak szczęśliwie, spot wieńczy hasło: ”Oby nigdy nie zabrakło Ci czasu, by okazać uczucia. Plus – razem lepiej”. Tomaszowi Urbanowi, dyrektorowi kreatywnemu agencji reklamowej Opus B, film się podoba, ale uważa, że Polkomtel wyszedł poza konwencję reklamy. – Reklama nie jest miejscem na komunikowanie działań prospołecznych, można to zrobić poprzez działania PR czy działalność charytatywną. Polkomtel przekroczył granice smaku – mówi. Nie zgadza się z nim Elżbieta Sadowska, rzeczniczka prasowa sieci Plus, która jest zaskoczona skargami pod adresem reklamy. – Zarzuty wobec niej upraszczają sprawę. Film nie reklamuje żadnego produktu ani usługi, zwraca uwagę na potrzebę bycia blisko siebie – mówi. Podobnego zdania jest Dariusz Zatorski, dyrektor kreatywny agencji reklamowej JWT w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. – Ta reklama niczego nie sprzedaje, chcieliśmy powiedzieć ludziom coś ważnego. Dziwią mnie protesty, które wynikają z niezrozumienia głównego przekazu. Pracując przy tej kampanii, miałem wrażenie, że robię coś naprawdę dobrego – podkreśla. Uchwała komisji w sprawie reklamy będzie gotowa prawdopodobnie w lipcu.(TW, 20.06.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










