Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Saatchi & Saatchi na krótkiej liście Press Lions, dziś nominacje w Cyber Lions

Dopiero w środę Polacy mają szansę na nagrodę na 54. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes – w kategorii reklama prasowa na krótką listę wybrano prace agencji Saatchi & Saatchi.

Wśród blisko 2 tys. nominowanych prac znalazły się trzy reklamy Saatchi & Saatchi: ”Yellow Door”, ”White Door” i ”Brown Door”, przygotowane dla firmy Freiberger, dystrybutora zabezpieczeń do drzwi marki Keso (kategoria Press Lions - Home Appliances & Furnishings). Natomiast w kategoriach marketing bezpośredni (Lions Direct) na krótką listę nie trafiła żadna kampania z Polski, choć zgłoszone były trzy. Grand Prix zdobyła hiszpańska agencja Shackleton Madrid za kampanię Lopetegui Deposit dla banku Gallego. - Żadna z polskich prac nie trafiła nawet w moje ręce – dzieli się wrażeniami z obrad jury Adam Ciepłowski, dyrektor kreatywny BTL w Leo Burnett Warszawa. - Jury obraduje w grupach, dopiero po wyselekcjonowaniu short listy wszyscy jurorzy oceniają kampanie. Widocznie polskie kampanie były słabe. Jeśli chodzi o nominowane, jurorzy byli zgodni, że są w tym roku na wysokim poziomie – mówi Ciepłowski. Jego zdaniem tradycyjne postrzeganie direct marketingu jako direct mailingu, czyli przesyłki reklamowej w kopercie, odchodzi do lamusa. - Jurorzy zwracali uwagę na takie działania direct marektingu, który wykorzystuje różne media, choćby Internet, marketing wirusowy – opowiada Ciepłowski. Ciepłowski podkreśla, że tym wyróżniała się kampania, którą nagrodzono Grand Prix. Madrycka agencja nawiązała w niej do zdarzenia, jakie miało miejsce w programie jednej z hiszpańskich stacji telewizyjnych. Bohaterem był były bramkarz FC Barcelona Julen Lopetegui (stąd nazwa reklamowanego depozytu), który zemdlał na antenie. Shackleton wykorzystała scenę, w której widać było, jak się osuwa – w reklamach pokazano jedynie nogi bramkarza. W haśle zasugerowano, że zemdlał z wrażenia, gdy usłyszał, jak wysoko oprocentowany jest depozyt w banku Gallego. Film był rozpowszechniany m.in. w Internecie. Efektem tej kampanii był 132-proc. wzrost liczby nowych klientów banku i 157-proc. wzrost sprzedaży usługi wśród dotychczasowych. W sumie w kategorii marketing bezpośredni przyznano wczoraj dziewięć złotych, 13 srebrnych i 39 brązowych Lwów. Dziś zostanie ogłoszona krótka lista w kategorii Cyber Lions. W tej kategorii prace z Polski zgłosiły agencje: Arc (kreacje dla Fiata Bravo, Levi Strauss, Krajowego Centrum ds. Aids, Centrum Wolontariatu, Genetix, Greenpeace), Artegence (autopromocja), Byss ze Szczecina (projekt dla Carlsberg Polska), Hypermedia (Grupa Żywiec SA), K2 Internet (autopromocja), Max Weber (LC Corp), OS3 Multimedia (projekt dla marki Jupi firmy Kofola). Więcej informacji jeszcze dziś na stronie www.press.pl/cannes2007.

(MŁ, 19.06.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.