Zygmunt Solorz-Żak kupił udziały w Radiu PiN 102 FM
11.06.2007, 08:10
Większościowym udziałowcem warszawskiej rozgłośni Radio PiN 102 FM została Telewizja Polsat SA.
W piątek wieczorem uzgodniono warunki umowy sprzedaży. Według nich Prokom Investments sprzedał 51 proc. udziałów w Agencji Wydawniczej i Marketingowej Mediabank SA (właściciel koncesji Radia PiN) Telewizji Polsat SA, należącej do Zygmunta Solorza-Żaka. – Poszukiwaliśmy partnera, który nie tylko kupi udziały, ale pomoże też w rozwoju radia na szeroką skalę. Oprócz wsparcia przy pozyskiwaniu częstotliwości w innych miastach, np. Łodzi, Bydgoszczy i Toruniu, możemy ze strony Polsatu liczyć na udział w rozwijanych przez stację technologiach cyfrowych – tłumaczy Wiesław Walendziak, wiceprezes Prokom Investments i szef rady nadzorczej Radia PiN. Przypomnijmy, że Telewizja Polsat jest właścicielem platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat. Wiadomo, że oprócz Polsatu o Radio PiN starały się jeszcze cztery firmy. Ze względu na poufny charakter negocjacji Walendziak nie ujawnia ich nazw. Nie podano też kwoty, za jaką kupiono większościowy pakiet w warszawskiej rozgłośni. Uzyskane fundusze Prokom ma przeznaczyć na dalsze inwestycje. Walendziak deklaruje też możliwość podwyższenia kapitału radia. W środę odbędzie się pierwsze spotkanie przedstawicieli Radia PiN z właścicielem Polsatu. – Rozmawiać będziemy o strategii rozwoju radia – zapowiada Walendziak. Andrzej Zarębski, specjalista ds. mediów, zauważa: – Ewidentnie chodziło o pomysł na rozwój, a nie znalezienie kupca. Warszawska rozgłośnia ma szansę na osiągnięcie synergii z Polsatem, który zakupił niedawno TV Biznes - stację zbliżoną profilem do tego, co robi Radio PiN – mówi Zarębski.(AW, 11.06.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










