Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 24, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN przejął spółkę Mango Media

Grupa TVN ogłosiła wczoraj zakup 100 proc. udziałów w spółce Mango Media prowadzącej działalność telezakupową i posiadającą kanał tematyczny o tym profilu Mango 24. Wartość transakcji wyniosła 13 mln euro.

Programy prezentujące produkty oferowane przez gdyńską firmę Mango Media założoną przez Dorotę i Macieja Bukowskich były dotychczas nadawane m. in. na antenach TVN i TV Trwam. Od 2003 roku spółka jest także nadawcą 24-godzinnego kanału telezakupowego, który dziś mogą oglądać abonenci wszystkich platform cyfrowych (Cyfrowy Polsat, Cyfra+, N) oraz sieci kablowych UPC Polska, Vectra, Multimedia Polska, Aster i Toya. Konkurencyjne wobec Mango firmy – TV Market i Top Shop - nie posiadają własnych kanałów. W najbliższych dniach TVN wystąpi do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o zmianę w zapisach koncesyjnych dotyczących struktury właścicielskiej stacji Mango 24. - Model biznesowy Mango pozostanie bez zmian. Będziemy dążyć do umocnienia pozycji firmy na rynku. Niewykluczone, że kanał satelitarny zmieni nazwę, ale najpierw musimy przeprowadzić badania marketingowe, które wykażą, jak mocny jest brand Mango – mówi Małgorzata Czaplicka, investor relations manager TVN-u. Wartość rynku telesprzedaży w Europie szacowana jest na 6,5 mld euro. Według szacunków TVN-u wartość polskiej części tortu telezakupowego to 10 mln zł. W Europie Zachodniej własne kanały o tym profilu posiadają np. RTL (RTL Shop) i M6 (M6 Boutique). Obecny jest również amerykański koncern QVC. Należąca do niego telewizja nadaje w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

(AG, 24.05.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.