Dział: RADIO

Dodano: Maj 18, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy słuchają radia najczęściej przed południem

75 proc. Polaków w wieku 15-75 lat słucha radia każdego dnia. Najczęściej w domu, rano i przed południem – wynika z raportu ”Radio 2006” przygotowanego przez MillwardBrown SMG/KRC.

95 proc. Polaków deklaruje, że słucha przynajmniej jednej stacji. Radia chętniej słuchają młodsi – zasięg dzienny jest największy w grupie 15-24 lat (81 proc.), a najmniejszy wśród osób w wieku 60-75 lat (68 proc.). Największa słuchalność przypada na godziny poranne – prawie 15 proc. osób słucha radia w godz. 7-9. Do godziny 14 radio pozostaje bardziej popularnym medium niż telewizja. Osoby w wieku 15-24 lat słuchają radia najczęściej w godzinach 14-18, w wieku 25-39 lat równomiernie przez cały dzień (z niewielką przewagą pasma 10-14), a powyżej 40 lat – rano, w godzinach 6-10. Jednak to osoby w wieku 25-39 lat słuchają radia najdłużej – średnio 5 godzin i 37 minut dziennie, podczas gdy młodzież (15-24 lat) 4 godziny i 13 minut. Wraz ze wzrostem wykształcenia zwiększa się słuchalność – 81 proc. osób z wykształceniem wyższym i 72 proc. z podstawowym. Polacy najczęściej słuchają radia w domu (57 proc.), rzadziej w pracy (24 proc.) i samochodzie (14 proc.). Radio głównie słuchane jest za pośrednictwem tradycyjnych anten (96,7 proc.). Sygnał z Internetu pobiera 1,7 proc. badanych, z radia w telewizji kablowej korzysta 1,2 proc. słuchaczy, a z anteny satelitarnej – 0,4 proc.

(KRZ, 18.05.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.