Platforma cyfrowa N ujawnia swoje plany
17.05.2007, 08:29
Uruchomiona w październiku 2006 roku platforma cyfrowa Grupy ITI – N pozyskała ponad 142 tys. abonentów. Teraz chce wzbogać ofertę o nowe kanały, Internet w telewizorze i stacje radiowe.
- Planujemy do końca roku zdobyć 300 tys. abonentów, w przyszłym roku zaś przekroczyć pułap 500 tys. klientów i osiągnąć w dwa lata po starcie rentowność – powiedział podczas środowej konferencji Maciej Sojka, prezes N. Przytoczył wyniki badań dotyczące pozyskanych klientów, z których wynika, że 43,3 proc. z nich do tej pory nie korzystało z płatnej telewizji, 34,8 proc. to dotychczasowi abonenci m.in. Cyfrowego Polsatu, sieci kablowych oraz odbiorcy niekodowanej telewizji satelitarnej, natomiast 21,8 proc. wcześniej posiadało Cyfrę+. Konkurencyjny Cyfrowy Polsat ma 1,5 mln abonentów, natomiast Cyfra+ ponad 920 tys. N zapowiedziała uruchomienie nowych kanałów tematycznych i usług. Poza zapowiadanym kanałem o tematyce religijnej, platforma przygotowuje trzy kolejne własne stacje: O.TV (kanał rozrywkowo-muzyczno-edukacyjny kierowany przez Jerzego Owsiaka), nTalk (stacja emitująca programy typu talk-show, np. ”The Oprah Winfrey Show”, ”Szymon Majewski Show”) oraz Da Vinci (robocza nazwa telewizji prezentującej programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży). W ofercie N pojawi się także dystrybuowany przez brytyjską spółkę Sparrowhawk Media dziecięcy kanał KidsCo. Start tych nowości programowych planowany jest na wrzesień. Z kolei w lipcu rozszerzona zostanie oferta wideo na żądanie. N podpisała umowę z wytwórnią filmową Universal Pictures, dzięki której w lipcu br. na platformie zadebiutuje należąca do wytwórni usługa PictureBox. Będzie to, dostępna za stałą opłatę abonamentową, biblioteka współczesnych filmów fabularnych. Przez pierwsze dwa miesiące będzie udostępniana za darmo dla wszystkich klientów N posiadających usługę wideo na żądanie. Polski rynek jest po brytyjskim drugim na świecie, gdzie wprowadzono PictureBox. W polskiej wersji serwisu biblioteka ma obejmować zawsze 16 tytułów, z czego co tydzień cztery będą wymieniane. W najbliższych tygodniach klienci platformy będą mogli korzystać na ekranach telewizorów ze specjalnie przygotowanych wersji witryn internetowych – tvn24.pl i sport.onet.pl. Korzystanie z tych serwisów będzie wymagać podłączenia dekodera Nbox do łącza internetowego Telekomunikacji Polskiej lub innego operatora. Podobnie będzie z Nradiem – uporządkowaną przez platformę listą internetowych stacji radiowych z całego świata. Na potrzeby usługi N uruchomi pięć własnych rozgłośni internetowych, które tworzyć będą znani artyści: Beata Kozidrak, Kayah, Muniek Staszczyk, Nigel Kennedy i Leszek Możdżer.(AG, 17.05.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










