Rynek reklamowy wzrósł w pierwszym kwartale o 10,7 proc.
15.05.2007, 08:17
Wartość rynku reklamowego w pierwszym kwartale 2007 roku wyniosła 1,3 mld zł - wynika z szacunków domu mediowego Starlink. Największy wzrost wpływów reklamowych notuje Internet, najmniejszy – dzienniki.
W pierwszym kwartale 2007 roku szacowana przez dom mediowy Starlink wartość rynku reklamowego wyniosła 1,3 mld zł (szacowana wartość rynku reklamy w mediach w pierwszym kwartale 2006 r. to 1,15 mld zł). Firma Expert Monitor, z której danych korzystał Starlink, rozpoczęła w roku 2007 monitorowanie kilku dodatkowych stacji telewizyjnych oraz radiowych, co wpłynęło na wzrost całego rynku. Jeśli pominąć w obliczeniach stacje włączone do monitorowania, wzrost względem pierwszego kwartału 2006 wyniósł 10,7 proc. Największą dynamikę (w porównaniu z pierwszym kwartałem 2006 roku) osiągnęły: reklama internetowa (54,4 proc.), telewizyjna (13,4 proc.) i kinowa (12,4 proc.). Zdaniem Tomasza Chełmeckiego, dyrektora zarządzającego domu mediowego Starlink, wzrost wydatków reklamowych w telewizji to efekt m.in. podwyżki cen, jaką na początku roku wprowadziły stacje. Największą dynamiką w tym medium cechowały się sektory: medycyna, żywność, motoryzacja i transport. Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w radiu (3,3 proc.), magazynach (6,1 proc.), reklamie zewnętrznej (5,7 proc.) i dziennikach (0,9 proc.). Według Chełmeckiego sytuacja w przypadku stacji radiowych od kilku miesięcy nie kształtuje się zbyt pozytywnie. W radiu znów rozpoczęła się wojna rabatowa. Ponadto budżety z radia i dzienników odpływają do Internetu. Wśród sektorów największą dynamiką charakteryzowały się: środki czystości (20 proc.), finanse i usługi marketingowe (19 proc.) i wyposażenie domu oraz biura (18 proc.). Trzyprocentowy wzrost odnotowała również reklama w sektorze telekomunikacyjnym. Dodatnia dynamika wydatków reklamowych telekomów to zdaniem ekspertów Starlinku rezultat między innymi kampanii reklamowej marki Play.(MŁ, 15.05.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










