Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 10, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jesienią ma ruszyć kanał informacyjny Polsatu

Od września ruszyć ma kanał informacyjno- biznesowy Polsatu, który powstanie na bazie zakupionej niedawno TV Biznes.

Szefowa projektu - do niedawna dziennikarka TVP Dorota Gawryluk zapowiada, że kanał ma być silną konkurencją dla jedynej jak dotąd w Polsce całodobowej telewizji informacyjnej TVN24. - Na podstawie tego co mamy, będziemy przekształcali TV Biznes w kanał informacyjno-biznesowy. Moja rola to jest budowa newsroomu, budowa nowych pozycji informacyjnych, publicystycznych, tak by docelowo kanał TV Biznes został przekształcony w kanał informacyjny, 24-godzinny - powiedziała w czwartek na konferencji prasowej Gawryluk, która od kilku dni jest członkiem zarządu TV Biznes. - Jest to ogromny projekt i ogromne wyzwanie, nie wiem czy nie największy dzisiaj na polskim rynku telewizyjnym - dodała. Gawryluk podkreśla, że kanał będzie chciał konkurować z TVN24, nie obawia się natomiast konkurencji ze strony zapowiadanego przez telewizję publiczną uruchomienia kanału TVP-Info. - TVP miała plany stworzenia kanału informacyjnego, ale odkąd zdecydowano, by wieczorem, po godz. 18 nadawać programy regionalne, nie jest już żadną konkurencją - powiedziała. Na razie TV Biznes odświeżyła swój wygląd i wprowadziła nowe programy do ramówki. W kanale oglądać można m.in. "Biznes wydarzenia", które do tej pory ukazywały się w Polsacie, codzienny magazyn publicystyczny "Czas to pieniądz", w którym eksperci mają komentować bieżące wydarzenia gospodarcze, "Nie daj się fiskusowi" - na temat przepisów podatkowych oraz "E-Biznes" - o przydatnych w biznesie nowinkach internetowych. Prawdziwe zmiany, łącznie z nazwą kanału nastąpią jednak od września. Gawryluk zapowiada, że stacja prowadzi rozmowy z gwiazdami konkurencyjnych telewizji, ale też znanymi nazwiskami radiowymi i prasowymi, sama też nie wyklucza pojawiania się na wizji. Komentując zaś niedawny zakup przez jedną ze spółek powiązanych z Polsatem połowy udziałów w "Superstacji", Gawryluk powiedziała, że "to bardzo dobrze". "Tworzymy imperium informacyjne" - podkreśliła. Polsat kupił TV Biznes w lutym tego roku. Stacja pozostaje w ramach grupy Polsat osobną spółką z oddzielnym zarządem. TV Biznes zatrudnia obecnie ok. 100 osób. Według stacji, kanał ogląda obecnie średnio 2,5 mln widzów tygodniowo i ok. 350 tys. dziennie. TV Biznes jest niekodowana i dostępna we wszystkich trzech platformach cyfrowych, sieciach kablowych oraz internecie.

(PAP, BW, 10.05.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.