Szanse nowego Ozonu
27.04.2007, 16:02
Point Group chce przejąć upadły w ub. roku tygodnik „Ozon". Szanse tego przedsięwzięcia oceniają dla www.press.pl media plannerzy
Dariusz Sachajko, media planner - Universal McCann Dużo zależy od tego jakie to pismo będzie. Nowy tygodnik może znaleźć dla siebie miejsce, ale musi on się dopasować do szybko zmieniającego się rynku. W prasie potrzeba teraz przede wszystkim dobrego pomysłu, bo jej rola się zmienia, staje się bardziej interaktywna, mniej newsowa, coraz większe znaczenie mają komentarze i dziennikarstwo śledcze. Rafał Kowalczyk, media planner - Initiative Media Wątpię w szanse tego przedsięwzięcia. Widać przecież problemy ze spadającą sprzedażą innych tygodników opinii. Trudno też znaleźć niszę, której te tygodniki nie zapełniają. Zresztą sam „Ozon” na tym rynku już miał poważne problemy i upadł. Nie widzę perspektyw dla odgrzewania tego tytułu. Tomasz Tęcza, media planner - SPC House of Media Żyby utrzymać się na rynku, tygodnik „Ozon” będzie musiał zmienić charakter. Jako pismo prawicowo-chrześcijańskie okazał się porażką. Nie może jednak upodabniać się do już ukazujących się tygodników. Może powinien wybrać formułę przewodnika kulturalnego lub poświęcać więcej miejsca teatrowi? Po upadku miesięcznika „Foyer” na rynku jest luka do wypełnienia przez pismo o takiej tematyce. Point Group jest aktywnym graczem na rynku, ma przy tym doświadczenie w wydawaniu pism społeczno-kulturalnych. Wydaje z sukcesem miesięcznik „Machina”, który ma niezłe wpływy reklamowe, niedawno przejęło miesięcznik „Film”. Sądzę więc, że będzie potrafiło wykorzystać swój potencjał w „Ozonie”.(BW, MAW, 27.04.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










