Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 25, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spadek wydatków na reklamę w środkach komunikacji miejskiej

Na reklamę w środkach komunikacji miejskiej wydano w pierwszym kwartale br. 5,9 mln zł, czyli o prawie 17 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. – wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, wyjaśnia, że na początku ub.r. panował boom na reklamę w środkach komunikacji. Wynikał on z dwóch powodów. – Pod koniec 2005 roku domy mediowe decydowały się na reklamę tranzytową, ponieważ wiele klasycznych nośników było zarezerwowanych na wypadek ponownych wyborów parlamentarnych w marcu 2006 roku. Ponadto pojawiła się możliwość umieszczenia reklamy na tramwajach niskopodłogowych, co przyciągnęło reklamodawców – mówi Kaczoń. W br. trudno będzie te wyniki powtórzyć. W pierwszym kwartale br. najwięcej na reklamę w komunikacji miejskiej wydały firmy zajmujące się sprzedażą – ich udział w rynku wyniósł 21,51 proc., co oznacza wzrost aż o 12,89 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. Kolejne pozycje zajęły sektory: żywność – 16,94 proc. (spadek o 10,69 proc.), telekomunikacja – 10,25 proc. (wzrost o 1,48 proc.), rozrywka/kultura – 8,44 proc. (spadek o 1,96 proc.), motoryzacja/transport – 7,04 proc. (spadek o 1,24 proc.) oraz odzież/obuwie – 6,38 proc. (spadek o 7,9 proc.). Na środkach komunikacji miejskiej najczęściej reklamowano: sieci handlowe/hipermarkety – 17,68 proc. udziału w rynku, produkty zdrowotne/leki – 7,7 proc., systemy telefonii komórkowej – 6,44 proc., odzież/obuwie – 6,38 proc. oraz transport – 1,39 proc. Raport opublikowano na podstawie wyników z firm: AMS SA, Business Consulting i CAM Media.

(TW, 25.04.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.