Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 24, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KTR 2007 - najwięcej złotych statuetek dla Saatchi & Saatchi Poland

10 złotych, 17 srebrnych i 28 brązowych statuetek wręczono podczas gali czwartej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2007.
Zobacz wszystkie nagrodzone prace

Wczoraj w warszawskim teatrze Roma aż trzy złote statuetki odebrała agencja Saatchi & Saatchi Poland. Zwyciężyła w kategorii reklama telewizyjna spotem reklamującym markę Pampers pt. ”Tryskaj radością” (Procter & Gamble) i kampanią społeczną dla Greenpeace Polska przeciwko polowaniom na wieloryby. Agencja ta otrzymała też złoto w kategorii reklama radiowa za kampanię społeczną pt. ”Lekcje” (akcja ”Dzieci niczyje”, Fundacja Wspólna Droga). Za reklamę radiową złoto trafiło także do agencji Tomorrow - spot promujący nowe połączenia lotnicze Direct Fly pt. ”Bliżej siebie”. W kategorii reklama telewizyjna złotą statuetkę otrzymała również Gruppa66 Ogilvy za spot ”Napad” (kanały filmowe w Cyfrze+). Złote statuetki w kategorii reklama print odebrały wczoraj JWT za reklamę kosmetyków Sunsilk pt. ”But” (Unilever HPC) oraz McCann Erickson za reklamę taxi pt. ”Zabłąkani - miś, pies, myszka” (MPT). W kategorii warsztat tv/cinema & music video złoto trafiło do Macieja Kowalczuka i Bartłomieja Ignaciuka, reżyserów tworzących team ChukChuk (za reżyserię reklamy pt. ”Napad” przygotowanej przez Gruppa66 Ogilvy dla Cyfry+). W kategorii warsztat print złotą statuetkę wręczono Photoby za pracę pt. ”Nissan Qashqai” (Nissan). W kategorii nowe media złoto odebrała Arc Warsaw (Leo Burnett Group) za kampanię dla Krajowego Centrum ds. AIDS pt. ”AIDS search engine protection”. Nie przyznano statuetki we wprowadzonej w tym roku kategorii KTR 360, w której jury oceniało zintegrowane działania reklamowe składające się na kampanię. Spośród sześciu prac zgłoszonych do konkursu nominowano jedną - zrealizowaną przez McCann Erickson kampanię Ranigastu dla Zakładów Farmaceutycznych Polpharma SA. Firma ta otrzymała tytuł Reklamodawcy Roku za odważną, nowatorską w pomyśle i realizacji kampanię Ranigastu. Wczoraj rozstrzygnięto także polską edycję Young Creatives. Zwycięzcy pojadą na festiwal reklamowy Cannes Lions. Są to teamy kreatywne: Ewa Trzewikowska i Sabina Samulska z Tequila\Polska (kategoria print) oraz Rafał Górski, Adam Smereczyński i Konrad Grzegorzewicz z Arc Warsaw należącej do Leo Burnett Group (kategoria cyber). Wszyscy nagrodzeni w konkursie na www.press.pl. – Poziom tegorocznego konkursu był bardzo wysoki, widziałam wiele dobrych prac, które z powodzeniem mogłyby wygrywać także międzynarodowe festiwale – ocenia Magdalena Goll, dyrektor kreatywna agencji PZL, jurorka tegorocznego konkursu. - Po raz pierwszy w historii konkursu KTR-u nie było dysproporcji między kategoriami. W poprzednich latach zwykle reklama telewizyjna była najlepsza, a trochę słabsza radiowa i prasowa. W tym roku te z reguły gorsze jakościowo kategorie zaskoczyły wysokim poziomem prac – dodaje Goll. Konkursowi KTR-u po raz pierwszy towarzyszył Polski Kongres Reklamy. Odbywające się także wczoraj wykłady poświęcone były kreatywności. Poprowadzili je m.in. Patrick Collister, były dyrektor londyńskiej Ogilvy, Fred Senn, autor książki ”Juicing the Orange”, który na przykładzie swojej agencji reklamowej Fallon Worldwide opowiadał, jak utworzyć agencję doradztwa marketingowego słynną z kreatywnych pomysłów. Wykład przedstawił również Andrew Shoben, kreator instalacji miejskich wykorzystywanych do promocji marek. Polski Konkurs i Kongres Reklamy organizują Klub Twórców Reklamy i Stowarzyszenie Agencji Reklamowych.

(MAZ, 24.04.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.