Majowy weekend zmieni cykl wydawniczy tygodników opinii
20.04.2007, 08:11
W związku ze świętami państwowymi i wolnymi dniami na początku maja tygodniki "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy), "Wprost" (AWR "Wprost") i "Przekrój" (Edipresse Polska SA) szykują podwójne wydania. Natomiast "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) zmieni harmonogram wydawniczy.
Grubsze o ok. 20 stron 140-stronicowe wydanie ”Wprost” ukaże się w poniedziałek w normalnej cenie - 4,50 zł. 156-stronicowa ”Polityka” (o ok. 30 stron więcej) trafi do sprzedaży 25 kwietnia w nakładzie większym o ok. 5 tys. egz. (250 tys. egz.) i wyższej o 1,50 zł cenie (6 zł). Do podwójnego wydania dołączony będzie ranking największych polskich firm ”Lista 500”. Wydanie wesprze promocja w telewizji (TVN 24), radiu (Program III Polskiego Radia, Tok FM, Radio PiN 102 FM), prasie (”Forum”), Internecie (Wp.pl, Gazeta.pl, Polityka.pl, Bankier.pl) i w punktach sprzedaży (sieci Empik, HDS, Eurokiosk). Spoty telewizyjne przygotuje agencja Adah Advertising, a media kupi Starcom. ”Przekrój” na długi weekend będzie miał 100 stron (zazwyczaj ok. 80) i nakład 160 tys. egz. (zazwyczaj 145 tys. egz.). Ma kosztować 4,90 zł (o 40 gr więcej). Numer otrzyma wsparcie marketingowe w radiu (Radio Kolor 103 FM, Radio Jazz, Radio WAWa, Tok FM). Kreację przygotowało wydawnictwo we własnym zakresie, a media zakupił jego dział analiz wspólnie z domem mediowym Optimedia Poland (ZenithOptimedia Group). Tygodniki te pozostaną na rynku przez dwa tygodnie. Ich kolejne numery trafią do kiosków 7 maja (”Wprost”), 9 maja (”Polityka”) i 10 maja (”Przekrój”). Poniedziałkowe wydanie ”Newsweeka” ukaże się w zwykłej objętości i cenie (4,50 zł). Natomiast kolejny numer trafi do sprzedaży w piątek 27 kwietnia. Do poniedziałkowego numeru wydawca dołączy 24-stronicowy dodatek o historii mistrzostw Europy w piłce nożnej, a do kolejnego - dodatek pt. ”Private Banking” w podobnej objętości. Dodatek o Euro wesprze kampania w ogólnopolskiej stacji radiowej. Za kreację odpowiada agencja PZL, a za zakup mediów – dom mediowy MediaCom Warszawa. Średnia sprzedaż ogółem ”Polityki” wyniosła 168 102 egz., ”Newsweek Polska” – 145 704 egz., ”Wprost” - 138 151 egz., ”Przekroju” – 67 222 egz. (dane ZKDP za 2006 rok).(AW, 20.04.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










