Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 17, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Największą wagę do marek wśród europejczyków przywiązują Polacy

Polacy lubią kreować się za pomocą znanych marek z branży technologicznej i są wobec nich bardziej lojalni niż inni mieszkańcy Europy – wynika z międzynarodowego badania zleconego przez sieć MPG.

Badanie The Forrester Technographic Survey pozwala śledzić zachowania konsumentów wobec nowych technologii. Jest cyklicznie prowadzone w ośmiu krajach (oprócz Polski we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Holandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii) i obejmuje 52 tys. respondentów w wieku 16+. Polski oddział MPG zaprezentował wczoraj wyniki ubiegłorocznej fali badania. Wynika z niego, że Polaka spośród innych Europejczyków wyróżnia największa dbałość o opinię innych ludzi. Pod twierdzeniem ”Lubię imponować swoim stylem życia” podpisało się blisko 24 proc. polskich respondentów, czyli najwięcej ze wszystkich przebadanych krajów. Dla porównania w Holandii zadeklarowało tak 17,7 proc. ankietowanych, w Niemczech – 16,4 proc., we Francji – 10,1 proc. Przewagę nad innymi nacjami zdobyliśmy też przy pytaniu o to, czy respondenci lubią, gdy ludzie doceniają ich gust i styl. Twierdząco odpowiedziało na nie blisko 58 proc. Polaków, 56,5 proc. Holendrów, 32,1 proc. Francuzów i 26,7 proc. Niemców. Z badania wynika, że Polacy są lojalni wobec sprawdzonych marek, a znana marka jest dla nich gwarantem jakości. – Przy wyborze produktu Polacy większą wagę przywiązują do marki niż do faktu, że produkt został polecony przez sprzedawcę lub znajomego – podkreślała Alicja Cybulska, research & modelling director w polskim oddziale MPG. Dlatego, zdaniem specjalistów z MPG, reklamodawcy z sektora nowych technologii powinni przywiązywać dużą wagę do brandingu, czyli budowania pozycji marki na rynku. Badanie wykazało, że Polacy są nieufni wobec nowych technologii. Cechuje nas też słaba znajomość międzynarodowych marek technologicznych, najbardziej popularne spośród nich są u nas LG, Panasonic, Sony, Philips i Nokia. Ciekawe są wnioski dotyczące oczekiwań Polaków wobec telefonów komórkowych i operatorów telefonii komórkowej. Mniej ważne są dla nas funkcje aparatu, skupiamy się raczej na jego designie i marce. Częściej niż inne nacje chcemy zmieniać operatora i przywiązujemy wagę do liczby bezpłatnych minut oraz ceny za minutę rozmowy. Mniej zainteresowani jesteśmy jakością sieci czy obsługi klienta. Polacy najmniej ze wszystkich badanych są skrępowani używaniem komórki w miejscach publicznych. Nie przeszkadza to aż 81 proc. respondentów, podczas gdy w Niemczech brak skrępowania deklaruje 73 proc. osób, w Wielkiej Brytanii i Szwecji – po 64 proc., a we Francji – tylko 30 proc.

(MŁ, 17.04.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.