Szef streamingu Maciej Gozdowski odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery
Maciej Gozdowski do Grupy TVN dołączył w 2015 roku, przechodząc z Canal+ Polska (fot. materiały prasowe)
Z TVN Warner Bros. Discovery po 10 latach rozstaje się group vicepresident streaming Maciej Gozdowski. - Przez lata kluczowa postać na rynku wideo i twarz streamingu grupy TVN Warner Bros. Discovery - mówi o nim Joanna Nowakowska prowadząca serwis ScreenLovers.pl.
Maciej Gozdowski informuje, że była to jego decyzja. - Czas na coś nowego - mówi "Presserwisowi".
O odejściu Gozdowskiego pracownicy zostali poinformowani w czwartek mailem przez Katarzynę Kieli, president & managing director Warner Bros. Discovery w Polsce. On sam w serwisie LinkedIn napisał: "10 lat temu wyruszyłem w podróż, która pod wieloma względami zdefiniowała moją karierę. Przez tę dekadę udowodniłem sobie, że jedynymi prawdziwymi ograniczeniami są te, które sami ustaliliśmy w naszych własnych umysłach. Razem z niezwykłym Zespołem zbudowaliśmy platformę, która stała się prawdziwym lokalnym czempionem, stawiając czoła największym globalnym graczom streamingowym (...) Ale przychodzi czas, kiedy musisz zrobić krok wstecz i zastanowić się, co dalej. #HBOMax ma mocną pozycję, #Player jest bezkonkurencyjny w swojej kategorii – i to jest najlepszy moment, aby zostawić ich przyszły rozwój w rękach świetnego Zespołu i samemu podjąć nowe wyzwania".
Superfachowiec
- Maciej to wyjątkowy człowiek w tej branży. Nie ma takiej drugiej osoby. Mówię to bez żadnej przesady - uważa Marcin Malicki, były prezes Audioteka Group, w Wirtualnej Polsce odpowiadał za produkty subskrypcyjne. - Zawsze myślał całościowo o streamingu. Miał wpływ na decyzje programowe, produkcyjne, na to, jak wyglądała platforma od strony technologicznej czy analitycznej - wymienia Malicki. I dodaje: - W takiej firmie jak TVN zawsze było przekonanie, że telewizja jest najważniejsza, bo ona zarabia. Maciej wierzył w przyszłość streamingu i potrafił zdobyć zaufanie najważniejszych osób w organizacji, ale też przeforsować pomysły, które były w poprzek i pod prąd.
- Szkoda. Maciej to superfachowiec - merytoryczny, z imponującą wiedzą branżową, którą chętnie się dzielił. Przez lata kluczowa postać na rynku wideo i twarz streamingu grupy TVN Warner Bros. Discovery - mówi Joanna Nowakowska prowadząca serwis ScreenLovers.pl. - Ciekawie było przez te wszystkie lata obserwować strategiczne zwroty akcji w jego działce - przede wszystkim w Playerze, który np. w 2021 zaskoczył przejściem w pełni na model subskrypcyjny, co w tamtym momencie wcale nie wydawało się oczywistością, a szybko obróciło się we wzrost pozycji rynkowej Playera. I być może na tyle tę markę zbudowało, że do dziś jako lokalny serwis funkcjonuje u boku HBO Max. Ciekawe, jakie będą jego losy w sytuacji możliwej sprzedaży albo podziału, jaki zapowiedział wcześniej Warner Bros. Discovery - zastanawia się Nowakowska.
Aleksandra Chmielewska, była directorka of strategic projects w Gemiusie, jest zdania, że Maciej Gozdowski zrobił bardzo wiele dla polskiego rynku streamingowego i dla Warner Bros. Discovery. - Pod jego kierownictwem Player umocnił swoją pozycję jako jedna z kluczowych platform w Polsce, a projekty, które realizował, otwierały drogę do rozwoju nowych modeli konsumpcji treści, począwszy od AVOD po FAST. To dzięki jego pracy Warner Bros. Discovery zbudowało solidne fundamenty w obszarze cyfrowym i pokazało, że potrafi łączyć lokalne potrzeby widzów z globalną strategią koncernu. Jego odejście jest ważnym momentem, ale pozostawia firmę w dobrej kondycji i z jasnym kierunkiem rozwoju - uważa Chmielewska.
Rządzi Excel
Według Marcina Malickiego decyzja o odejściu należała do Macieja Gozdowskiego. - Wiem, że od lat miał propozycje pracy z największych globalnych platform streamingowych, ale ciągle wierzył w to, czym się zajmował. Jeśli odchodzi, to zakładam, że w dobre miejsce. Nie sądzę, żeby wybierał się na boczne tory - mówi Malicki. - Wiemy, w jakiej sytuacji znajduje się Warner Bros. Discovery. Słyszymy o kolejnej możliwej fuzji. Ciągłe oczekiwanie na zmiany właścicielskie nie sprzyja podejmowaniu decyzji, pewnie rządzi Excel. Wyobrażam sobie, że mógł uznać, iż czas na zmianę. Zdziwiłbym się, gdyby to była decyzja firmy - dodaje ekspert.
Biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery informuje, że w związku z odejściem Macieja Gozdowskiego wprowadzono zmiany organizacyjne w zespole Playera, którym kierował. Odpowiedzialność za rozwój przejęła Katarzyna Drogowska, obejmując stanowisko senior director Player. "Wraz z tymi zmianami Katarzyna Drogowska wraz z zespołem streamingowym dołącza do struktur podlegających Adamowi Sawickiemu, group senior vice president digital, odpowiedzialnemu za rozwój produktów cyfrowych w firmie" - podaje nadawca.
W dobrych rękach
Aleksandra Chmielewska cieszy się, że stery obejmuje Katarzyna Drogowska. - Miałam przyjemność z nią współpracować i mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że to osoba niezwykle konsekwentna, bardzo merytoryczna i z unikalnym, globalnym spojrzeniem na rynek mediów i technologii. Jej doświadczenie w projektach międzynarodowych oraz głęboka znajomość mechanizmów rynku cyfrowego sprawiają, że streaming w Warner Bros. Discovery pozostaje w naprawdę dobrych rękach - dodaje.
Maciej Gozdowski stanowisko group vicepresident streaming objął w 2023 roku. Wcześniej był dyrektorem zarządzającym serwisu Player.pl. Do Grupy TVN dołączył w 2015 roku, przechodząc z Canal+ Polska.
(KOZ, 19.09.2025)










