Marek Szkolnikowski dyrektorem ds. contentu i social mediów w Weszło
Marek Szkolnikowski dyrektorem TVP Sport był od lutego 2016 roku do sierpnia 2023 roku (fot. materiały prasowe)
Były dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski został dyrektorem ds. contentu i social mediów w serwisie Weszło.com, do niedawna należącego do Krzysztofa Stanowskiego.
Marek Szkolnikowski wciąż jest najbardziej znany z pracy jako były szef redakcji sportowej w Telewizji Polskiej z czasów PiS. Zdaniem Adama Pawlukiewicza, eksperta ds. sponsoringu sportowego i dyrektora wykonawczego Pentagon Research, przy podejmowaniu pracy dla Weszło nie ma to już jednak dużego znaczenia. – Nie sądzę, by praca w Telewizji Polskiej pod kierownictwem Jacka Kurskiego była dla Szkolnikowskiego obciążeniem – mówi "Presserwisowi" Adam Pawlukiewicz.
Szkolnikowski dyrektorem TVP Sport był od lutego 2016 do sierpnia 2023 roku (wcześniej był zastępcą Włodzimierza Szaranowicza). W latach 2018–2023 program "Stan Futbolu" w tym kanale miał Krzysztof Stanowski, założyciel Weszło i do wiosny br. jego większościowy udziałowiec (obecnie większościowym udziałowcem jest Marcin Szpalerski, założyciel platformy bukmacherskiej Fuksiarz.pl, a Stanowski ma pakiet mniejszościowy). Szkolnikowski od czerwca do grudnia ub.r. był dyrektorem ds. sponsoringu sportowego w firmie InPost.
W serwisie Weszło ma odpowiadać za rozwój strony internetowej, YouTube i mediów społecznościowych. "Chciałbym, aby Weszło powróciło do korzeni – medium ostrego i zawsze w punkt, ale z dodatkową nutką merytorycznego luzu, dystansu do otaczającej nas rzeczywistości oraz poczucia humoru, którego tak bardzo brakuje środowisku dziennikarsko-piłkarskiemu. Jednocześnie ambicją jest stanie się najbardziej innowacyjną, dysruptywną i przełamującą wszelkie stereotypy marką na polskiej scenie medialnej" – napisał Szkolnikowski w serwisie LindedIn. Natomiast w serwisie X zaznaczył: "Niedługo odpalamy nowe studio i mamy zamiar zrobić konkretną rozpierduchę".
– Marek Szkolnikowski wnosi do Weszło przede wszystkim bogate doświadczenie w branży medialnej i sportowej. To nie jest przypadkowa osoba – sport jest jego specjalnością, a nie chwilową przygodą. Jego atutem są szerokie kontakty w środowisku sportowym, z zawodnikami, menedżerami, działaczami i sponsorami, co może wzmocnić pozycję Weszło na polskim rynku medialnym. Dodatkowo specyfika mediów internetowych daje mu większe możliwości twórczego rozwoju niż tradycyjna telewizja – ocenia w rozmowie z "Presserwisem" Adam Pawlukiewicz.
– W TVP pod kierownictwem Jacka Kurskiego zajmował się wyłącznie sportem, który jest dziedziną uniwersalną i apolityczną. Dla kibiców i odbiorców liczy się jakość jego pracy, a nie polityczne konteksty – zaznacza Pawlukiewicz.
O pracy Szkolnikowskiego w TVP krążą jednak różne opinie. Część współpracowników przedstawiała go jako zaufanego człowieka Kurskiego. On sam pozycjonował się jako pracownik apolityczny.
W sierpniu dyrektorem zarządzającym Weszło został Bartosz Wróblewski, który wcześniej pracował w firmie bukmacherskiej Betfan.
Z Markiem Szkolnikowskim nie udało się nam wczoraj skontaktować.
(MAK, 10.09.2025)










