Nielsen na 23,6 mln zł wycenił dostarczanie przez rok danych dla TVP
Tylko Nielsen spełniał warunki przetargu zorganizowanego przez TVP (fot. materiały prasowe)
Nielsen Media za dostarczanie przez rok danych telemetrycznych chce od Telewizji Polskiej 23,6 mln zł brutto.
W czwartek minął termin składania ofert w przetargu TVP, który obejmuje zakup danych przez 12 miesięcy. Ofertę złożył jedynie Nielsen, który wycenił usługę na 23,6 mln zł. Telewizja publiczna zamierzała maksymalnie przeznaczyć na zamówienie 23,9 mln zł.
Obecna, roczna umowa TVP z Nielsenem opiewa na 22 mln zł. Z kolei w 2023 roku nadawca zapłacił firmie 18,5 mln zł.
Czytaj też: MKiDN: we wrześniu 90 mln zł z budżetu dla mediów publicznych
TVP szukała firmy z panelem liczącym przynajmniej 3,5 tys. gospodarstw domowych. Dane mają obejmować oglądalność minuta po minucie co najmniej 157 kanałów. Wybrany podmiot ma również udostępniać dane archiwalne od 1997 roku. Warunki przetargu - podobnie jak w poprzednich latach - spełniał tylko Nielsen.
(KOZ, 05.09.2025)










