Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 15, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"CKM", "Playboy" i jakie jeszcze tytuły dla mężczyzn zniknęły z rynku

Dużą rewolucję w segmencie tytułów lifestylowych dla mężczyzn wywołała w 2019 roku decyzja wydawnictwa Marquard Media Polska o wycofaniu się z wydawania magazynów drukowanych (fot. Pexels.com)

Jesienią pod szyldem New Media Wave zadebiutuje nowy magazyn "GQ Poland", wydawany na licencji amerykańskiego wydawnictwa Condé Nast. Doświadczenia z ostatniej dekady pokazują jednak, że polski rynek nie jest łatwy dla lifestylowych magazynów dla mężczyzn.

Dużą rewolucję w segmencie tytułów lifestylowych dla mężczyzn wywołała w 2019 roku decyzja wydawnictwa Marquard Media Polska o wycofaniu się z wydawania magazynów drukowanych. Z rynku zniknęły wtedy "CKM", "Playboy" i "Esquire". Ten ostatni tytuł, wydawany na licencji Hearst Corporation, obecny na polskim rynku był tylko przez ponad cztery lata. Pierwsze wydanie ukazało się w marcu 2015 roku.

Polska edycja "Playboya" zniknęła z kolei aż po 27 latach obecności na naszym rynku. Od 2003 do 2012 roku redakcją tego magazynu kierował Marcin Meller.

Press

Kolejny tytuł z portfolio -"CKM" – wydawany był w Polsce był od 1998 roku. Marquard Media Polska wycofało wersję papierową, ale pozostawiło serwis Ckm.pl, który funkcjonuje do dziś, pod szyldem spółki New Media Wave. Jak przekazała nam Magdalena Jaworska, dyrektorka marketingu i projektów specjalnych w tym wydawnictwie, serwis ma być rozwijany, a od połowy czerwca ma nowy layout.

Press

Z tytułów lifestylowych dla mężczyzn rezygnowały także inne polskie wydawnictwa. Burda Media Polska na początku 2022 roku ogłosiła, że zamyka tytuł "Elle Man", którym kierował wówczas Oliver Janiak. Wydawnictwo tłumaczyło, że zmiany w portfolio to reakcja "na dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową, która wynika głównie z szybko rosnących kosztów papieru, energii i usług, a także ze zmian w zachowaniach konsumenckich". Oliver Janiak przez pięć lat szefował wcześniej wydawanym przez Next Media magazynem "Malemen". Ten tytuł również zniknął z rynku – w 2015 roku, po siedmiu latach działalności. Początkowo „Malemen” ukazywał się jako kwartalnik, potem dwumiesięcznik, a ostatecznie jako miesięcznik.

Press

Z polskiego rynku na początku 2023 roku zniknął także magazyn "Men’s Health" – jeden z tytułów nie istniejącego już wydawnictwa Motor-Presse Polska. Będący w postępowaniu upadłościowym wydawca ostatecznie musiał także zamknąć serwis internetowy "Men’s Health", bo nie znaleźli się chętni do zakupu całego portfolio. Z rynku zniknęły także inne tytuły tego wydawnictwa.

Smutny koniec spotkał też wydawany przez Agorę miesięcznik "Logo" – jego ostatnie wydanie ukazało się na rynku wiosną 2020 roku. Agora tłumaczyła wtedy, że decyzja o wygaszaniu tytułu jest wynikiem analizy sytuacji związanej z pandemią i prognoz gospodarczych na kolejne miesiące.

(MZD, 15.08.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.