”Dziennik” zmienia ceny reklam i wprowadza wspólny pakiet z ”Faktem”
10.04.2007, 08:06
”Dziennik” (Axel Springer Polska) zmienia dziś ceny reklam na wyższe - tańsze będę reklamy jedynie na pierwszej stronie gazety. Wydawca wprowadza wspólny pakiet z ”Faktem”.
Przykładowo reklama modułowa na dole na pierwszej stronie ”Dziennika” w poniedziałki i piątki kosztowała dotychczas 30 tys. zł netto, teraz jej cena spadła do 25 tys. zł netto. – Zmieniliśmy politykę reklamową. Wcześniej celowo rezygnowaliśmy z reklam na pierwszej stronie, teraz po obniżce chcemy być bardziej konkurencyjni na rynku – mówi Karol Skorupski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej w Axel Springer Polska. Jednak reklamy na stronach wewnątrz ”Dziennika” zdrożały, średnio o 9 proc. – Mamy dobre wyniki sprzedaży i dlatego podnieśliśmy ceny – tłumaczy Skorupski. W nowej ofercie pojawił się reklamowy pakiet w dziennikach Axel Springer Polska - ”Dzienniku” i ”Fakcie”. Na przykład za reklamę w formacie full page wewnątrz poniedziałkowych wydań obu tytułów w pakiecie trzeba zapłacić 120 tys. zł netto (ten sam format kupowany pojedynczo kosztuje w ”Dzienniku” 58 tys. zł netto, a w ”Fakcie” – 90 tys. zł netto). Jak wynika z danych Expert Monitora, ukazujący się od kwietnia ub.r. ”Dziennik” przez osiem i pół miesiąca 2006 roku zarobił na reklamach 57,3 mln zł (dane cennikowe, bez autopromocji).(SK, 10.04.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










