PBC: wszystkie dzienniki ogólnopolskie odnotowały spadki sprzedaży
Najlepiej sprzedającym się dziennikiem ogólnopolskim pozostaje "Fakt" (fot. Tim Mossholder/Unsplash)
Wszystkie dzienniki ogólnopolskie odnotowały w drugim kwartale 2025 roku spadki sprzedaży. Najbardziej w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku spadła sprzedaż "Przeglądu Sportowego".
Najlepiej sprzedającym się dziennikiem ogólnopolskim pozostaje "Fakt" (RASP), który w drugim kwartale 2025 sprzedawał średnio 101 889 egzemplarzy na wydanie. W stosunku do drugiego kwartału 2024 roku odnotował spadek o 9,4 proc.
Na drugim miejscu znalazł się "Super Express" (Grupa ZPR Media), którego sprzedaż spadła o 13,3 proc., do 56 607 egz. Trzecia w zestawieniu "Gazeta Wyborcza" (Agora) ze sprzedażą 27 710 egz. odnotowała spadek o 17,5 proc.
"Przegląd Sportowy" (RASP), który od stycznia 2023 roku ukazuje się dwa razy w tygodniu, odnotował najwyższy spadek sprzedaży - o 24,5 proc. (16 711 egz.). "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe) sprzedawała średnio 16 244 egz. (spadek o 8,4 proc.). Spadek o 9,1 proc. odnotowała też "Rzeczpospolita" (Gremi Media) przy sprzedaży 22 877 egz. Nie lepiej poszło "Dziennikowi Gazecie Prawnej" (Infor), który przy sprzedaży 21 378 egz. odnotował 10,8 proc. spadku. "Puls Biznesu" (Bonnier Media Polska) miał 6,5 proc. spadku, sprzedając 12 175 egz., a "Parkiet" (Gremi Media) 7,9 proc. spadku przy sprzedaży 2 538 egz.
W zestawieniu monitorowanych dzienników ogólnopolskich tylko trzy mają znaczący udział e-wydań w sprzedaży. To "DGP", która w formie cyfrowej sprzedaje 14,9 tys. egz, "Rzeczpospolita" - 13,7 tys. egz. i "Puls Biznesu" - 10,2 tys. egz.
Średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich wyniosła w drugim kwartale 2025 roku 36,6 tys. egz., co oznacza spadek w porównaniu z drugim kwartałem 2024 roku o 11,2 proc.
(PAR, 07.08.2025)










