Zysk agencji WebTalk skurczył się o 66 proc. "Straciliśmy ponad 2,5 mln zł w wyniku oszustwa"
Agencja w sprawozdaniu finansowym zaznacza, że padła ofiarą oszustwa
Zysk netto agencji WebTalk w 2024 roku zmalał o 66 proc. – z 4,9 mln zł w 2023 roku do 1,6 mln zł – wynika ze sprawozdania przekazanego do Krajowego Rejestru Sądowego. Firma zaznacza, że padła ofiarą oszustwa.
W sprawozdaniu przekazanym przez WebTalk do KRS znajduje się adnotacja: "W 2024 roku Spółka została poszkodowana w wyniku oszustwa dokonanego przez osoby trzecie powodującego utratę środków pieniężnych w kwocie 2.567.944,45 zł (598.267,70 EURO). Spółka zawiadomiła właściwe organy o powyższym zdarzeniu i obecnie toczy się postępowanie dotyczące powyższego przestępstwa na szkodę Spółki".
W odpowiedzi na pytania "Presserwisu" otrzymaliśmy od agencji wyjaśnienie: "W 2024 roku Spółka została pokrzywdzona w wyniku oszustwa. Charakter zdarzenia wyklucza jakikolwiek udział osób z wewnątrz organizacji Spółki oraz Klientów Spółki. Z uwagi na charakter prowadzonego przez właściwe organy postępowania, jego dobro oraz obowiązującą tajemnicę postępowania przygotowawczego na tym etapie nie możemy udzielić żadnych dodatkowych informacji".
Przychody netto WebTalk ze sprzedaży wyniosły w 2024 roku 38,3 mln zł, co stanowi wzrost o 7 proc. w stosunku do 2023 roku. Koszty działalności operacyjnej to 33 mln zł (wzrost o 11 proc.).
W 2024 roku agencja zdobywała nowych klientów (m.in. Ruukki, Ringier Axel Springer Polska, Prymat, Lisner, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Still), ale większość z tego to współprace projektowe, charakter długoterminowy mają umowy z Laboratorium Ambroziak i Kliniką Ambroziak.
Agencja zakończyła natomiast długoterminowe prace dla takich klientów, jak Avene, Oclean, Kupiec czy Awex.
(AMS, 18.07.2025)










