Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 16, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rekordowa dywidenda od Grupy RMF dla Bauer Media Invest. Ponad 153 mln zł

Grupą RMF od września 2024 roku kieruje Tomasz Ramza (fot. materiały prasowe)

Grupa RMF w 2024 roku wypracowała 166,1 mln zł zysku netto przy 418 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Jej właściciel, Bauer Media Invest, otrzyma 153,5 mln zł dywidendy.

Ze skonsolidowanego sprawozdania zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody Grupy RMF zmniejszyły się o 5,7 proc. w porównaniu z 2023 rokiem.

Grupa RMF w 2024 roku przyjęła nową strategię

"Rok 2024 był dobrym rokiem dla Spółek Grupy Kapitałowej. Sytuacja finansowa Grupy była stabilna, pozycja lidera na rynku słuchalności oraz na rynku reklamy radiowej została utrzymana, udało się także osiągnąć dobre wyniki finansowe, mimo trudnej sytuacji gospodarczej" – napisano w sprawozdaniu.

Czytaj też: Radio Track: Grupa RMF i Grupa ZPR Media zwiększyły słuchalność w pierwszej połowie roku

Według szacunków Publicis Group rynek reklamy radiowej w 2024 roku wzrósł o 2 proc., do 899 mln zł. Udział Grupy RMF w rynku reklamy radiowej zmniejszył się z 46,1 proc. w 2023 roku do 45 proc. w 2024 roku. Jej przewaga nad Grupą Eurozet wynosiła 9,2 pkt. proc.

Jak podano w sprawozdaniu, Grupa RMF w 2024 roku przyjęła nową strategię, w której "priorytety zostały położone na rozwój w obszarze digital, w szczególności na kompleksowe podejście do budowy oferty audio online, przy wykorzystaniu siły kluczowych brandów znajdujących się w portfolio Grupy".

Koszty działalności operacyjnej Grupy RMF były wyższe o 12 proc. i wyniosły 215,1 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 51,8 mln zł, tj. o 7,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnie zatrudnienie zwiększyło się z 349 do 356 pracowników.

Zysk w całości przeznaczony na wypłatę dywidendy

Grupa RMF zapłaciła 40,6 mln zł podatku dochodowego (o 16,3 proc. mniej). Zysk netto zmniejszył się o 18 proc. – z 202,5 mln zł w 2023 roku do 166,1 mln zł w 2024 roku.

Czytaj też: RMF FM nawiązał współpracę z tiktokerką Klaudią Sadownik

Sama spółka Grupa RMF w 2024 roku miała 425,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 1,4 proc. mniej niż w 2023 roku), a jej zysk netto wyniósł 153,5 mln zł i był o 9,1 proc. niższy niż rok wcześniej. Zysk w całości zostanie przeznaczony na wypłatę dywidendy, co ma nastąpić do 30 lipca. Niemal w całości trafi ona do Bauer Media Invest GmbH.

Dla porównania dywidenda dla Bauer Media Invest za 2023 rok wyniosła 88,9 mln zł, za 2022 rok – 77,7 mln zł, za 2021 rok – 113 mln zł, za 2020 rok – 129,6 mln zł, za 2019 rok – 82,9 mln zł, za 2018 rok – 77,4 mln zł, a za 2017 rok – 47,1 mln zł.

Zasięg dzienny Grupy RMF wyniósł w 2024 roku 9 mln słuchaczy, co oznacza spadek o 1 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Średni dzienny czas słuchania rozgłośni Grupy RMF to 2 godziny i 55 minut (o 2 minuty mniej niż rok wcześniej; badanie Radio Track).

Grupą RMF od września 2024 roku kieruje Tomasz Ramza, dotychczasowy dyrektor generalny działu sprzedaży.

Czytaj też: Agnieszka Laskowska w zespole radiowej Trójki. Pracowała w telewizji Euronews

(KOZ, 16.07.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.