Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 10, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawca Metra złożył do KRRiT wniosek o przedłużenie koncesji kablowo-satelitarnej

Metro pod koniec roku zniknie z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, ale pozostanie u operatorów płatnej telewizji (fot. Metro.tv)

Spółka Green Content, należąca do TVN Warner Bros. Discovery, wystąpiła o przedłużenie koncesji kablowo-satelitarnej dla telewizji Metro.

Zgodnie z przepisami o wydanie koncesji na kolejne 10 lat trzeba wystąpić najpóźniej rok przed wygaśnięciem obowiązującej licencji. Metro ma ważną koncesję kablowo-satelitarną do 2 sierpnia 2026 roku.

Wpłynięcie wniosku spółki Green Content potwierdza "Presserwisowi" Teresa Brykczyńska, rzeczniczka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Pod koniec 2024 roku nadawca nie zdecydował się wystąpić do KRRiT o przedłużenie koncesji naziemnej i pod koniec 2025 roku Metro zniknie z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.

Zobacz także: Z początku miało być skromniej. Wywiad z Jerzym Sosnowskim, współtwórcą Radia Nowy Świat

Spółka Green Content w 2024 roku miała 18,9 mln zł przychodów (spadek o 3,2 proc. w porównaniu z 2023 rokiem) i 1,81 mln zł zysku netto (wzrost z 877 tys. zł; dane KRS).

W pierwszym półroczu 2025 roku  telewizja Metro miała 0,22 proc. udziału w rynku w grupie 4+ (spadek z 0,25 proc. rok wcześniej) i 0,26 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (spadek z 0,3 proc.; dane Nielsen Media).

(KOZ, 10.07.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.