Reklama szczepionki przeciwko pneumokokom wycofana
04.04.2007, 11:25
Główny inspektor farmaceutyczny Zofia Ulz zdecydowała, że reklama szczepionki przeciwko pneumokokom, przedstawiająca m.in. umierające dziecko, nie może być emitowana w mediach - poinformował rzecznik Ministerstwa Zdrowia Paweł Trzciński.
Reklama przedstawiała ciężko chore dziecko i rozpaczającą matkę. Kadrom towarzyszyło hasło: "Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło". - Reklama szczepionki została tak skonstruowana, żeby wywołać u odbiorcy strach i wrażenie, że jak nie kupi się produktu, to na pewno będzie nieszczęście. Co więcej nakłaniała do kupna produktu dostępnego tylko na receptę - wyjaśnił Trzciński. - To niezgodne z prawem - dodał. Decyzja w tej sprawie została przekazana Telewizji Polskiej, która emitowała reklamę, a także producentowi szczepionki - firmie Wyeth. - Zastosowaliśmy się niezwłocznie do tego zalecenia. Jednak uważamy, że przekaz medialny, którego jesteśmy sponsorem jest zgodny z Prawem Farmaceutycznym - mówi Anna Kozerska, kierownik d/s kontaktow zewnetrznych Wyeth. - Znamy przypadki chorych dzieci i widzimy, jaka to jest tragedia dla rodziców. W związku z tym zdecydowaliśmy się na tak realistyczne przedstawienie problemu w reklamie. Niektórzy mogą uważać, że jest to przekaz jest zbyt drastyczny, ale tak właśnie wyglądają przypadki dzieci poszkodowanych przez pneumokoki. Nie staramy się mówić delikatnie o ważnym problemie - tłumaczy Kozerska. Pneumokoki powodują zakażenia górnych i dolnych dróg oddechowych, mogą prowadzić do zapalenia płuc, posocznicy (sepsy), czy też groźnego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych.(PAP,BW, 04.04.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










