SAR wybrał władze na kolejną kadencję, prezesem nadal Marcin Gaworski
Zarząd SAR tworzą: Ewa Góralska, Marcin Sosiński, Marcin Gaworski, Paweł Gala, Lena Stryjewska i Magda Kolankiewicz (fot. materiały prasowe)
Walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR wybrało zarząd na kolejną kadencję. Stanowisko prezesa ponownie objął Marcin Gaworski, CEO agencji 180heartbeats + Jung von Matt. Składy zarządu i rady nadzorczej pozostały niemal bez zmian.
Oprócz Marcina Gaworskiego do zarządu SAR na lata 2025–2027 ponownie weszli: Paweł Gala (Wavemaker), Ewa Góralska (MullenLowe Media), Michał Kazimierczak (Heart & Brain), Magda Kolenkiewicz (Starcom) i Lena Stryjewska (2012 Agency). Maciej Twardowski (Oglivy Poland) nie zdecydował się na start w wyborach. W jego miejsce powołano Marcina Sosińskiego (Dentsu Creative).
Do rady nadzorczej na kolejną kadencję weszli: Dariusz Andrian (VMLY&R), Szymon Gutkowski (DDB Warszawa), Maciek Kamiński (Accenture Song), Piotr Piętka (Publicis Groupe) i Karolina Witecka (Cut The Mustard).
SAR podsumował działalność minionej kadencji: uruchomiono kampanię "Przetargowego Bingo", rozpoczęła działalność grupa robocza ds. AI. Stowarzyszenie podpisało także umowę na organizację Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku, współfinansowanego ze środków publicznych, ukierunkowanego na rozwój kompetencji zawodowych w sektorze komunikacji marketingowej. BCU Reklama rozpocznie działalność we wrześniu 2025 roku.
Poza organizacją EFFIE, KTR, Young Creatives, Innovation i Imagination Day w 2024 roku przygotowano pierwszą edycję rankingu "Marketing Master", wyróżniającego najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce. SAR współorganizował także pierwszy oficjalny polski panel podczas festiwalu Cannes Lions "We Are All Immigrants".
W rozpoczynającej się kadencji SAR chce zwrócić uwagę na dobrostan pracowników, zdrowie psychiczne i wyzwania demograficzne w branży marketingowej.
"Chcemy jeszcze bardziej dbać o wellbeing pracowników, budować świadomość i troskę o zdrowie psychiczne w zespołach oraz zwracać uwagę na społeczne i zatrudnieniowe trendy, takie jak zmniejszający się udział osób 45+ w firmach zajmujących się reklamą i marketingiem" – powiedział prezes SAR Marcin Gaworski, który stowarzyszeniem kieruje od maja 2023 roku.
SAR chce także wzmacniać standardy współpracy między agencjami a klientami, tak, by opierały się na wzajemnym zaufaniu, transparentności, profesjonalizmie i partnerstwie. Będzie to realizować we współpracy z IAB, IAA, POR i PSML.
Nowa kadencja to także kontynuacja idei "Otwieramy marketing" – odpowiedzi stowarzyszenia na dynamiczne zmiany technologiczne, społeczne i gospodarcze.
(MS, 26.06.2025)










