Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 19, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Kraków rozpoczęło pierwszą od półtora roku kampanię promocyjną

Kampania wykorzystuje liner Radia Kraków, zapisany w postaci rebusu (fot. Radio Kraków)

"Nadajemy do myślenia" to hasło nowej kampanii wizerunkowej publicznego Radia Kraków.

Jej koncepcja zakłada pokazanie Radia Kraków jako stacji dla bardziej wymagającego słuchacza, ale jednocześnie lekkiej i przyjemnej w odbiorze – adresowanej do szerokiego grona odbiorców.

"Chcemy traktować słuchacza poważnie"

Główny pomysł kampanii oparty jest na rebusie – grze z odbiorcą. Forma rebusu ma zaangażować odbiorcę do odczytania ukrytej informacji, którą jest liner Radia Kraków "Nadajemy do myślenia".

Czytaj też: Poprawia się sytuacja regionalnych rozgłośni publicznych, choć do stabilizacji daleko

"Ukryte w rebusie hasło to nie tylko kluczowy element kreacji, ale i istota naszego przekazu" – wyjaśnia w komunikacie Marcin Pulit, redaktor naczelny Radia Kraków. "W czasach pogłębiającej się polaryzacji, fake newsów i dezinformacji to hasło definiuje, kim chcemy być: medium, które traktuje słuchacza poważnie i oferuje treści wysokiej jakości w atrakcyjnej i przyjaznej formie. To właśnie chcemy zakomunikować poprzez tę kampanię".

Pierwsza odsłona kampanii – prowadzona w Krakowie – wystartowała 16 czerwca i potrwa dwa tygodnie. Obejmuje nośniki typu citylight oraz tradycyjne słupy ogłoszeniowe, a towarzyszyć jej będą działania w mediach społecznościowych oraz konkursy dla słuchaczy, w których wygrać będzie można gadżety z limitowanej serii: kubki i torby płócienne z wykorzystywanymi w kampanii rebusami. Drugi etap, planowany na przełom września i października, rozszerzy kampanię na największe miasta Małopolski i obejmie również nowe formaty zewnętrzne.

Odbudowanie zaufania celem Radia Kraków

Długofalowym celem kampanii jest nie tylko budowanie rozpoznawalności marki Radia Kraków, ale przede wszystkim odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji.

Czytaj też: Oglądalność 62. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu w TVP

"Radio Kraków, jako medium publiczne, staje przed szczególnym wyzwaniem" – tłumaczy Marcin Pulit. "Dlatego też naszym strategicznym celem jest odbudowanie zaufania i wiarygodności. Temu służą konsekwentne zmiany w Radiu Kraków, a kampania jest ich ważnym elementem".

Kreację kampanii przygotowało Tofu Studio. Za planowanie i zakup mediów odpowiada pion marketingu Radia Kraków.

Czytaj też: Program "Jak to się mówi, czyli Kasia u Bralczyka" po zmianie pasma zyskał widzów w TVP 2

(PAR, 19.06.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.