Spółka Salestube wchodzi na rynek brytyjski

Salestube obsługuje ponad 250 klientów na 35 rynkach (fot. materiały prasowe)
Należąca do Group One spółka martechowa Salestube otworzyła biuro w Londynie. To kolejny etap rozwoju na rynkach międzynarodowych, po wejściu na rynek w Stanach Zjednoczonych oraz regionie Azji i Pacyfiku w 2024 roku, a także otwarciu oddziału w Niemczech na początku 2025 roku.
Działalność w Wielkiej Brytanii prowadzona będzie w modelu joint venture z Mediaplus UK. Salestube będzie korzystać z lokalnej infrastruktury, doświadczenia oraz bazy klientów partnera (Mediaplus Group przejęła w 2024 roku Total Media, agencja w marcu 2025 roku zmieniła nazwę na Mediaplus UK).
Salestube planuje skoncentrować się na dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych w zakresie Google Marketing Platform i Google Cloud Platform dla brytyjskich marek.
W rozmowie z "Presserwisem" Joanna Czekaj, CEO Salestube, podkreśla, że Salestube w Londynie to szansa, aby kompetencje spółki, jej produkty i talenty rozpromować na rynku brytyjskim. – To też szansa, aby rozwijać nasz zespół w Polsce i zasilać kompetencje całej grupy o międzynarodowy know-how – stwierdza. Dodaje, że spółka aktywnie szuka specjalistów z big-techów, którzy mogą do niej dołączyć i zapewnić wysoką konkurencyjność na każdym rynku, na którym spółka działa.
Jak wyjaśniają przedstawiciele agencji, otwarcie spółki w Wielkiej Brytanii było logicznym krokiem w jej rozwoju. Decyzja ma dać impuls do skalowania biznesu na wyższym poziomie. Brytyjski rynek reklamy wart jest dziś ok. 45 mld funtów, podczas gdy polski to blisko 2,5 mld funtów (13 mld zł). E-commerce to natomiast 160 mld funtów rocznie, a w Polsce ok. 25 mld funtów (130 mld zł). Joanna Czekaj dodaje, że dynamika wzrostu działalności Salestube jako resellera technologii na świecie sięga 26 proc. Celem jest osiągnięcie 75 proc. przychodów z takiego modelu.
Salestube od początku istnienia rozwijany jest bez udziału zewnętrznego kapitału, wyłącznie przez właścicieli Group One. Firma nie korzystała z pieniędzy funduszy venture capital ani private equity. Obsługuje ponad 250 klientów na 35 rynkach, w tym globalne marki takie jak Avon, BMW czy Haleon (GSK).
(KAP, 15.05.2025)
