Dział: PRASA

Dodano: Marzec 30, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PressForum 2007 - o niedocenianej sile prasy

Dawać więcej tym czytelnikom, którzy doceniają promocje. Postrzegać gazetę jako markę, a nie tylko produkt drukowany. Sprzymierzyć się z konkurencyjnym wydawcą, by odebrać budżety reklamowe telewizji. To niektóre wnioski z rozpoczętej wczoraj w Warszawie międzynarodowej konferencji wydawców PressForum 2007.

Tematem powtarzającym się jak mantra we wszystkich wystąpieniach jest wpływ Internetu i nowych mediów na rynek prasowy oraz nowe oczekiwania czytelników wobec prasy. Olivier Bonsart, przewodniczący International Newspaper Marketing Association, przekonywał, że wydawca musi przestać postrzegać swój tytuł jedynie jako medium drukowane - dziś powinien traktować gazetę jak markę, którą trzeba promować w różnych formach. – Musimy zredefiniować produkt, który oferujemy czytelnikom. Przede wszystkim powinniśmy skupić zainteresowanie nie tyle na produkcie, jakim jest nasza gazeta, ile na poszukiwaniu dla niego miejsca na rynku – radził Bonsart. Jego zdaniem wydawcy nie powinni już myśleć o tym, jak odzyskać stracone udziały w rynku, lecz jak znaleźć na nim nowe miejsca dla swoich marek. – Dziś gazeta ze swoimi informacjami musi być wszędzie i o każdej porze – mówił szef INMA (przeczytaj wywiad z Olivierem Bonsartem). Na dwudniowe Forum Praktyków Rynku Prasowego przyjechało blisko 160 uczestników – wydawców, redaktorów, pracowników drukarni, domów mediowych, agencji reklamowych i firm kolporterskich. Prawie 40 osób reprezentuje media z Europy Wschodniej, gdyż część piątkowych dyskusji będzie poświęcona rozwijaniu biznesu prasowego w Rosji i na Ukrainie. Wczorajszy dzień poświęcony był trendom w światowej prasie, innowacjom reklamowym oraz projektowaniu. Nick Mazur, wiceprezes Periodical Publications Association (brytyjska izba wydawców magazynów) obalał mity, że wydawcy wycofują się z inwestowania w prasę, że młodzi nie sięgają po czasopisma i wolą czytać w sieci. Na brytyjskim rynku codziennie pojawiają się dwa nowe tytuły i choć nie wszystkie mają szansę na przetrwanie, to 50 proc. najlepiej sprzedających się magazynów powstało w ostatnich pięciu latach. Emilio Barberan, wiceprezes Planeta Marketing, hiszpańskiej firmy specjalizującej się w promocjach prasowych, udowadniał, że dobrze przygotowana promocja w postaci dołączanej do gazety kolekcji może podnieść w ciągu kilku tygodni sprzedaż dziennika ze 100 tys. do 120 tys. egz. Tim Lucas, właściciel firmy White Lodge i konsultant ds. rynku reklamowego, radził zebranym, by zamiast konkurować ze sobą, połączyli siły i próbowali przejąć budżety kierowane do telewizji. Jest to możliwe, jeśli wydawcy dowiedzą się, jakie oczekiwania wobec nich mają reklamodawcy i zaczną mówić ich językiem. Organizatorem PressForum 2007 jest spółka Kolporter Expo, a współpracę merytoryczną zapewnili INMA i Development Partners Maty Press. Partnerami wspierającymi są ”Harvard Business Review Polska” i Society for News Design – SND Polska. Patronat medialny objęły ”Press” i ”Gazeta Wyborcza”. Sponsorują: Orange (sponsor główny) i Agora SA (branżowy).

(RG, 30.03.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.